britto87 Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Jeg er førstegangsgravid jente på 21 år, veldig planlagt fra begge sider, da vi har ønsket dette lenge og vært sammen i 4 år. Men, jeg greier ikke glede meg.. For jeg leser så mye her inne om folk som mister, føler alle inne på bim mister. Var til kontroll sist uke, da var alt helt fint, men var for tidlig til å se noe på ul. Når jeg skal tilbake 2 juni, 12 uker på vei da, da skal vi se på at hjertet slår å sånn, men jeg er livredd for at det ikke er noe hjerte som slår der.. Har lest noen historier her inne om det! ( Har verken blødd ellr noe utflod, og heller ingen symptomer, meen, alikevell, det skjer jo hele tiden leser jeg! ( Termin i desember!
Wimza Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Hihi, føler sååååå masse med deg! Jeg var helt hysterisk de første fjorten ukene, så ille at jeg faktisk fikk forbud av legen min mot å lese noe mer på nettet, da jeg stadig var innom helt oppløst i tårer. Det skal sies at jeg vanligvis er VELDIG lite bekymret av meg så vet ikke helt hva som skjedde her? Jeg har snakket med MANGE som sier de hadde det på akkurat samme måten førstec gangen, derfor var graviditet nummer to "bedre" i slik forstand. Jeg kjente liv fra babyen allerede i uke 17, g da "falt" alt på plass inni meg og nå bare gleder jeg meg masse, selv om denne angsten kommer inimellom, men da er det sjelden lenge til baby sparker og da blir jeg rolig i gjen...Stooor klem fra meg til deg!
britto87 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2008 åååh, så godt å høre! Tusen mange takk for svar! ) Godt det ikke bare er meg som er hysterisk. Hihi.,. Håper på å få en vakker velskapt en 20 desember! <3 Lykke til du med! )
Gjest Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Jeg har i grunn blitt litt mer engstelig etter hvert som svangerskapet har gått sin gang jeg. I begynnelsen og frem til slutten av 2.trimester var det ikke en tanke i hodet mitt om at jeg skulle miste. Har ikke gjort det heller altså, men nå kjenner jeg stadig på bekymringen over om babyen min har det bra.. Og jeg er kjemperedd for at jeg plutselig skal få beskjed om at det ikke er liv der inne lenger. Tror ikke jeg hadde taklet det nå. Er 32+2 i dag, så nå nærmer vi oss fødselen med stormskritt. Det skal sies at jeg ikke kjenner på denne bekymringen hver dag, men den titter oftere innom nå enn det den har gjort før. Om det er noe som er vanlig under et svangerskap, så må det være frykten for å miste. Og det er ikke det minste rart. Det er morsfølelsen i oss som ønsker å beskytte barnet i magen for alt i verden og det eneste vi ønsker er å få et velskapt og friskt barn i armene når tiden er moden for det. Ønsker deg masse lykke til gjennom svangerskapet =)
britto87 Skrevet 29. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2008 Tusen takk for svar, rose of ice! ) Ja, det er nok den kjære morsfølelsen som du sier.. Du er heldig da, kommet så langt på vei. Jeg er jo bare i den lille begynnelsen! Men som sagt,gleeder meg til 2 juni, håper på å få høre hjertet slå til fulle 5!<3
høstspenning Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Kjenner meg igjen, ja! Var ganske stressa før 12. uke jeg også.. Og så er det liksom så hemmelig alt sammen.. Kan ikke snakke med venner og kollegaer om det som kanskje opptar deg mest! Anbefaler å ikke lese så fælt før det er sikkert! Du har GOD tid til det etterpå! Lykke til 2.juni!
Sunni Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Slenger meg med i koret, tenker også en del på det... Har akkurat oppdaget at jeg er gravid, ca 8 uker på vei (tror jeg...) og har gjort masse "galt" fram til nå. Har ikke fått time hos legen ennå en gang, så alt svever litt i det blå, kan du si. Det kan bli både verre og bedre av å lese her inne, klart du får høre om alle de som faktisk har mistet, men du kan også få luftet tankene og få beroligende svar... Jeg var redd for at grunnen til at jeg ikke har vokst noe er at fosteret ikke har vokst noe fordi der ikke er liv, helt til jeg leste at det er ganske normalt å ikke få kulemage før litt uti... så det hjalp jo veldig Krysser fingrene og håper at det går bra for deg og meg og alle!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Var redd jeg også...Så tok det 2 uker etter UL så var jeg redd igjen=P Fikk høre hjertelyden hos legen i uke 14 da, så da var jeg rolig i 1 uke.. Så var jeg bekymra igjen. Er i uke 17 nå, og har kjent spark siden ca uke 15-16, vanskelig å si, men nå er jeg sikker=P Skal på ordinær UL om akkurat en uke; 7 mai=D
britto87 Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. mai 2008 Godt å høre at jeg ikke er alene! ) Hehe....
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. mai 2008 #10 Skrevet 12. mai 2008 Tro meg.. det er nok ganske vanlig å være engstelig.. Når en fase er over, begynner du å engste deg for en ny.. vertfall slik jeg er.. så lenge man har hørt hjertelyd, så tror jeg det er ganske sikkert... Lykke til med graviditeten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå