Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vi mange her som skal ha uttak i uke 19?

Og hvor hører vi til? Jeg hører til ved St.Olav, startet på spray 9.april og med sprøyter den 24.april. Skal ha UL lørdag 3.mai =)

Koselig å høre fra andre som ligger likt i løypa!!

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, ja de er litt dødt med oss i uke 19 her.

Jeg skal ha UL på fredag og forhåpentligvis uttak mandag og innsett 7 - så da blir jeg uke 19 ruger.

Lykke til til deg - håper det går veien med oss alle sammen her inne.

Skrevet

hei. jeg skal på ul på fredag og forhåpentligvis uttak onsdag i uke 19.

jeg måtte øke dosen på sprøytene til 150. håper eggpostene vosker seg flere og større..

lykke til!

Skrevet

Er stille fra uke 19-gjengen her ja!!

Vi får holde hverandre oppdatert vi som er her ihvertall, lykke til jenter!!

Skrevet

Jeg skal også ha uttak i uke 19. Jeg hører til på St.Olav og forhåpentligvis blir uttaket neste mandag. Utrolig spennende (og skummelt) at om en uke kan jeg være ferdig med uttaket. Jeg gruer meg nok litt mer enn jeg hadde trodd jeg kom til å gjøre...

Dette er vårt første forsøk, og jeg vet absolutt ingenting om hvordan kroppen skal kjennes ut i denne perioden. Jeg har nesten ikke merket sprayen eller sprøytene, men nå merker jeg at det stikker og strekker i nedre del av magen. Er det noen som vet om det er normalt å kjenne såpass mye allerede etter seks sprøyter?

Skrevet

Da ligger vi helt likt i løypa, Lisa!!! Jeg skal også ha uttak uke 19, tidligst mandagen. Sprøtt å tenke på at det bare er èn uke til!! Gruegleder meg:-) Skal inn til UL på lørdag, spennende! Vi hører også til på St.Olav. Skal dere til UL i helgen dere også? Jeg tok min 5.sprøyte i dag så startet én dag etter deg, har ikke kjent så mye egentlig, men i dag har jeg begynt å få veldig vondt i ryggen og litt mensmurringer liksom, spes. nedover lårene. Og sinnsykt trøtt!!! Artig at vi følger hverandre parallelt i regimet =)

Skrevet

Trøtt som en strømpe har jeg også vært i hele dag! Vi skal til UL på fredag. I går kjente jeg nesten ingenting, enda jeg hadde en hard treningsøkt. Det er helt rart hvor mye som skjer fra dag til dag.

Gleder meg veldig til å komme et skritt videre, men samtidig prøver jeg å ikke få opp forhåpningene så mye. Vi har nok ikke de beste forutsetningene, selv med IVF. Så jeg har lovt meg selv at jeg ikke skal bli så oppgiret... i alle fall ikke nå under første forsøket. Men selvsagt ønsker jeg desperat at vi får det til denne gangen, og jeg håper gjerne litt for dere også :) Jeg blir veldig glad hver gang jeg leser om noen som får det til her inne, det viser bare at det kan bli ordnings for oss alle :)

Skrevet

Hei, hei.

Blir vel uke 19 på meg også - hadde trodd at det skulle bli uke 18.

Var på ultralyd i dag, men må gå på sprøyter to dager til og så ha ny ultralyd på onsdag. Da blir det mest sansynlig uttak på fredag og innsetting på mandag.

Jeg hører til i Tromsø. Begynte på spray 3 april og har gått på sprøyter siden 17 april - ganske lenge. Har reagert dårlig på sprøytene denne gangen... men kommer vel i mål til slutt.

Blir veldig spennende å følge med i ukene framover :-)

Masse gode ønsker og tanker til alle sammen.....

Skrevet

Hei uke 19 jenter:)

Rart å tenke på, for ikke lenge siden var det 9 uker til uttak og nå bare 1 uke:)

Startet med spray 3 april og sprøyter 23. UL er torsdag 1 mai og planlagt uttak 5, innsett 7. Forskjell på hvor lenge vi går på spray og sprøyter, men baby skal vi ha uansett, ikke sant jenter.

Har vel ikke reagert så mye på medisinene, men er kanskje litt oppblåst i magen og så stikker det litt i eggstokken.

Typen bemerker litt humørsvingning, men det kan ikke jeg merke:)He,He

Gleder og gruer meg til uttak, har tenkt å sette inn 2 hvis de mener det er greit.Hva med dere?

Vi holder til på St Olavs.

Klem

Skrevet

Jeg var på UL ikdag, på sprøytedag 6. Skal gå ned i dose fra 150 til 100, ny UL på fredag, og så blir det vel uttak mandagen i uke 19 med innsett onsdagen. Blir spennende dette :-) Har en god følelse!

Skrevet

Jeg har også vært til ul i dag, sprøytedag 6 og det ser ut til å bli uttak mandag 5. Artig med mange med samme dato her! Jeg hører også til i Trondheim. (".)

Skrevet

Jeg startet spray 7. apr, sprøyter 24., og skal på UL fred 2. mai. Håper på uthenting mandag 5. Går på Aleris, men var på ul i går på Riksen ifbm utredning der, og vi så da at det var flere eggposer i gang i hver eggstokk. Dermed ser alt bra ut så langt. Gleder meg! Håper det blir mange barn på u19-gjengen ;-)

Skrevet

Jeg skal ikke ha uttak men forhåpentligvis "innsett" i uke 19. Har 5 egg på frys og håper alt går etter planen med de så det blir noe....

Skrevet

Koselig å følge hverandre!! Satser på mange positive tester om en tre ukers tid, hehe=) Blir jammen meg spennede tider for oss fremover!! Spent på om alt ser bra ut på UL på lørdag, håper jeg slipper å gå på mer stimulering, vi bor veldig langt unna sykehuset så må bo ved St.Olavs, håper derfor at alt går etter planen så vi slipper å være så lenge borte fra barna hjemme. Men alt går :-) Uansett er det verdt det - blir forhåpentligvs baby av det!=)

I dag var det for første gang litt småvondt i stikke, ikke akkurat vondt egentlig men det sved litt. Det har aldri gjort det før, har ikke kjent noen ting i det hele tatt, men magen begynner kanskje å bli litt "irritert" av å bli stukket hver dag, ikke vet jeg.. Kjente veldig mye i magen i går, fikk skikkelig vondt utpå kvelden, mye vondere enn menssmerter, men klarte heldigvis å holde meg unna smertestillende. Vil helst unngå det, har sikkert ingenting å si men. Hadde bare Ibux i huset og det skal man jo ikke ta i forkant av eggløsning... La meg samtidig med barna i går og sov til i dag tidlig, er like trøtt nå også, så medisinene tar nok på. Klem fra meg

Skrevet

Jeg skal ha ul 2. mai, og innsetting av frys blir tidligst 6. mai. Dette er mitt 2. fryseforsøk. Blitt gravid både med 1 ferskt og 1 fryseforsøk, men har mistet begge gangene. Så jeg slenger meg på det gode gamle ordtaket om at alle gode ting er 3!!! Blir veldig trøtt om kveldene av denne progynovaen jeg tar. Er svært takknemlig for at bivirkningene ikke er større. Masse lykke til til dere alle, både de med og uten uttak. Dette går veien og det blir mange "vinterbarn" i 2009 ;o)

Skrevet

Dytter litt jeg -

nå er det kun et par tre dager igjen til vi skal på UL jenter - blir spennende å telle hvor mange eggposer vi har.

Neste milepæl blir å se hvor mange av eggposene det er egg i, på egguttak.

Vi får holde oss oppdatert her - sender over masse lykkeønskninger til dere alle!!!!

Slapp godt av i morgen, og være ego, mannen steller så godt med meg at jeg skulle nesten ønske det varte evig - :-)

Skrevet

Hei bimmelim. Mistet to ganger jeg også. Har de snakket med deg om ekstra hormonstøtte så du ikke skal miste igjen? Skal spørre legene om dette når jeg evt. skal få innsett. Vet du hvor mye de progestankapslene koster? Jeg har jo også en ICSI sønn på 2 år hvor egget "satt" så håper det lykkes for deg på 3 forsøket, var dette forsøket vi lykkes med i forrige runde.... Kommer ikke til å gå helt i taket hvis det lykkes nå heller jeg, i alle fall ikke før etter 12 uker. Progynovaen blir også jeg trøtt av. Litt kvalm og vondt i hodet. Hvor mange egg har du på frys? Jeg har 5 - håper bare at i det minste ett greier seg. Har aldri hatt på frys før selv om dette blir mitt 5 forsøk totalt. Skal inn på kontroll fredag for å se på denne slimhinnen da ;-) Og ja det blir spennende å se hvor mange av oss det går veien for etter uke 19.

Skrevet

Hei jenter!

ja nå nærmer det seg!

jeg måtte øke sprøytedosen fra 112 til 150. ny ul på fredag. hadde så vondt i hodet i dag, tok en ibux, men kom på etterpå at det ikke var anbefalt.. det er vel ikke krise med 1?

hadde høy LH, noen som kan fortelle meg hva det betyr?

uttak trolig onsdag.

VI SKAL BLI GRAVIDE HELE GJENGEN!

Skrevet

Heisann jenter..

Slenger meg på her. Planlagt UL fredag 2. mai (H.sund) og håper alt ser bra ut slik at vi kan gå videre til neste steg.. Første gang for oss, så vi vet liksom ikke helt hvordan oddsene er. Har hatt litt smerter i magen i dag.. Forhåpentligvis et godt tegn på at ting skjer dere nede (",) Lykke til alle sammen..

Skrevet

Begynner virkelig å nærme seg UL for flere av oss nå!! Kiler i magen!! Bokstavelig talt:-) Håper magesmertene skyldes maange eggposer som vokser seg store og fine, og som til slutt ender i en liten bebis i februar neste år:-) Thi =)

Skrevet

Bare to dager igjen til UL, og nå kjenner jeg plutselig ingenting i magen. På sprøytedag 6 kjente jeg mye, men de to siste dagene har det vært lite. Vet ikke hva jeg er mest spent på, uttaket eller rugetiden. Uttaket tror jeg kan bli vondt, mens rugetiden blir en stor utfordring siden jeg tolmodighet er et fremmedord for meg.

Skrevet

Føler akkurat slik som deg, Lisa! Tror uttaket blir vondt og gruer meg litt til det, men den laange rugetiden blir nok værst!! Jeg eier ikke tålmodighet og er redd jeg ikke skal klare å la være å smugteste. Har lovd meg selv at jeg iallefall skal vente til rugedag 12... Er så spent, så spent!!

Skrevet

Hele denne prosessen har vært så rar for min del, selv om jeg knapt nok har merket medisineringen... Normalt sett har jeg føttene godt plantet på jorden, og jeg trodde ikke det kom til å bli noe problem å holde forventningene på et fornuftig nivå. Ut fra de testene mannen har vært gjennom, så vet vi at han mest sannsynlig har en del DNA-skader på cellene sine, ergo er sjansen for at dette blir vellykket ganske liten. Men skal si jeg har klart å bygge opp forventningene likvel. Frykter at jeg kommer til "å springe rett i veggen", men samtidig skjønner jeg at jeg føler det slik fordi baby-ønsket er noe jeg har følt så sterkt på over lang, lang tid.

Åhhh, jeg håper virkelig uke 19-gjengen har flaks i bøtter og spann :-)

Skrevet

Håper virkelig at det klaffer for dere Lisa, ja for oss alle her inne!! Jeg prøver også å holde forvetningene på et minimumsnivå, men det er neimen ikke lett. Redd for at jeg skal gå på en skikkelig "smell" hvis dette ikke klaffer, huff :-( Blir til at man bygger opp forvetningene sine ettersom tiden går og det nærmer seg tid for uttak og innsett. Er jo en lang prosess så vanskelig å ikke få store forvetninger...Tar på psykisk dette.

Vi har jo barn fra før (ett felles barn) så vi bør ikke "klage" sånn sett - har fått to nydelige friske barn, men ønsket om ett barn til er veldig stort!!

Ser vi er like gamle, og at vi begge hører til på St.Olav - artig =)

Skrevet

Hei du håper på søsken til Edvart!

Legen har ikke snakka med meg om ekstra hormonstøtte. Tenkte jeg vil snakke med de om det i forbindelse med ultralyden. Har lest her inne at det er ikke før en har mistet 3 ganger etter hverandre at man blir utredet videre mht hva dette kan skyldes. Synes 2 ganger burde være nok jeg men..... Progestankapsler kjenner jeg ikke til. Bruker kun progynova i denne omgang, men skal til med crinone litt før innsetting. Jeg fikk 5 egg på frys. Jeg skal nå bruke opp siste rest av de så sant de overlever opptiningen. Håper på 2 inn. Så da satser jeg alt på dette 3. forsøket og håper på samme resultat som deg;o) Masse lykke til på ul du også. Så får vi håpe at "hinnene" våres er som de bør være til fredag.

Ønsker dere alle en fin 1. mai! Spennende å lese om dere alle - keep up the good work!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...