Gå til innhold

Noen som har kjøpt barnevogn i sverige?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var de to vi sto mellom og, men vet ikke hva tfk koster i Sverige..

Vi kjøpte en emmaljunga i sverige og sparte 1000kr på det.. Spør jo hvor langt du må reise for å handle den osv.. hvor mye du egentlig sparer.. og hvis det skulle være noe og du må dit for reklamasjon osv.. Men vi er veldig fornøyd da, både med prisen og servicen.. og ikke minst vognen, den er nydelig!

Jeg har kjøpt vogner på babyproffsen i svinesund. Emmaljunga får du hos kattis babyshop, brio, easywalker teutnoia på happyland, oth, bugaboo, teutonia hos babyproffsen. søk på nettet så finner du telefonnr. Mye penger å spare, og kan jo ta med litt vin i samme slengen, hehe

vi kjøpte TFK joggster twist på nett, på babyland.se. De sender ikke til Norge (like greit, så slipper du momsen). Opprett en poste restante adresse i f.eks Strømstad/Årjäng eller en annen grenseby så sender de den dit og du henter den etter en ukes tid. Jeg betalte SEK 3500,- tror jeg + 70 kroner i frakt. De hadde ikke bager da jeg kjøpte den, kun sportsvogndelen..

Lykke til !

Vi har kjøpt en tfk twinner twist på Babyland på Svinesund. Den kostet oss 4.200,- norske, dvs. at vi sparte over 3000,- i forhold til i Norge! Vi tok den med over grensa, ble stoppet i tollen, sa fra at vi hadde kjøpt vogn og hva den kostet, de vinket oss bare videre. Er vel ikke akkurat barnevogn-kjøpere de helst vil ta... Har også kjøpt en OTH nå nylig på Babyproffsen. Sparte 1.000,- i forhold til å kjøpe den i Norge. Tok med baby i bæresele, slik at når jeg kjørte tilbake, hadde jeg bare med meg en vogn. Men ble ikke stoppet. Bor i Oslo så sånn sett er det greit å dra ned dit å handle, tar jo med litt kjøtt også samtidig :o)

Vi kjøpte Emmaljunga City Cross i Sverige/Torsby. Fikk pakkepris, men for vogna + City bag ga vi under 5500SEK. Sparte nok 4000 på hele pakka.

Prismessig så har det ingenting å si om man fortoller vogna, siden svensk moms erstattes med norsk moms og disse er 25% begge steder. Men vi gadd ikke dette.....

Annonse

Yepp! Dårlig erfaring med det selv. Butikken vi hadde satset på hadde for det første ikke den vogna vi ville ha, og da kjøpte vi en annen istedet. (Angret veldig etterpå.)

Da vi skulle betale hadde butikken sin egen valutakurs, som gjorde at gevinsten vår ble mindre.

Etter kort tid begynte småting ved vogna å bli ødelagt. Da savnet vi veldig å ha forhandleren i nærheten. Det hadde gjort det så mye enklere å reklamere.

Konkrete tips:

-Vær obs på valutakursen.

-Finn en butikk som har den vogna du helst vil ha.

-Snakk med de i butikken om hva du gjør hvis det blir problemer med vogna. Kanskje du kan få selgerens navn, så du har en konkret persom å spørre etter når du evt ringer for å klage.

Ja mye billigere for det meste! Happyland på Svinesund var billigst på alle vognene og barnesetene vi sjekket. (Easywalker, Teutonia m.m.) og har bra service! Kattis i Strömstad har også bra service, men styr unna Babyproffsen på Nordby! Dårlig service i butikken når man handler, og ikke minst om man skal klage på noe!!!

Be om å betale med Visa-delen på bankkortet (ikke med Bankaxept) så får du den riktigste kursen for dagen :-)

Vi kjøpte Emmaljunga-vogn i Sverige sommeren 2006 og sparte 1.000 kroner i forhold til hva samme vogn kostet i Oslo.

I tillegg kjøpte vi masse annet babyutstyr når vi var der.

Vi kikket i butikker i Oslo på forhånd og bestemte hvilken vogn vi ville ha. Så ringte vi og bestilte den i en butikk i Sverige slik at vi visste at vår vogn sto og ventet på oss når vi kom. Kjedelig å reise såpass langt på bomtur.

Jeg sparte nesten 3000 kr på å handle på Happyland.

Teutonia s 3 duovogn koster 8200 i Oslo. På Happyland kjøpte vi den for 8200 svenske og da hadde vi også kjøpt lammeullspose og stelleveske. (bare posen og veska koster 1800 nkr) Kursen den dagen var bra og med visadelen på kortet betalte vi 7100 nkr.

Vi kjøpte en Emmaljunga Edge Duo hos Kattis babyshop i Strømstad for en måneds tid siden. Prisen var 7290 svenske, noe som ble ca 6300 norske. Såg en annonse for samme vogn til 7500 NOK omtrent samtidig, så på en måte sparte vi 2000 kroner. Stelleveske, myggnett og regntrekk var inkludert. Fikk veldig god service, med opplæring i hovrdan man satte sammen vognen... Vi har kort vei til grensa, så dette passet oss perfekt.

Hei! Var på happyland forrige helg, de har ikke OTH. Men masse annet bra! Knallpriser og verdens beste service. Vi kom ett minutt før stengetid søndag, og vikk verdens beste hjelp likevel, var der 35 minutter. De var så søte! Da vi skulle betale spurte de om vi ville pengene skulle trekkes i norsk eller svensk valuta, vaøgte sef svensk pga dårlig kurs i butikken. Anbefaler virkelig happyland.

Annonse

Kjøpte en Emmaljunga City Cross i sverige og sparte 1000 kr. - billett og bensin, så da sparte jeg 600,- Så måtte jeg reise tilbake med vogna etter en mnd pga en feil og har ikke spart noe mer. Dessuten hadde de ikke delen, så jeg må komme tilbake om 3 uker.

Jeg kan bestille delen i Norge, via forhandler, men der gjelder ikke garantien, så da må jeg betale for deler og reparasjon.

Tror ikke jeg kjøper vogn i Sverige igjen.....

Dessuten så kjøpte jeg en babycall i Sverige, som var billigere i Norge. Den virker heldigvis i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...