Gå til innhold

Nygravid 40åring som er litt nervøs etter SA for 2mnd siden...

40år og vil ha barn!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Ja da testet jeg positivt i går...

Er noe sjokkert da det ikke var ventet. Hadde bestilt time for vurdering for "prøverør" i mai. Mistet i SA i uke 5 i februar. Er i 4uke nå. Håper jeg ikke mister igjen. Har dere noen tips og råd og komme med ?

Jeg prøver å slappe av men det er ikke så lett. Er det noen i ca samme situasjon som meg??

Fortsetter under...

Hei!

Jeg håper det går bra denne gangen!

Er du i jobb, eller er du sykemeldt?

Tror det er lurt å holde seg hjemme de tre første månedene.

Jeg gikk dessuten på Crinonoe, (progesteron) de tre første månedene også.

Hvis jeg var deg, ville jeg tatt en prat med legen din.

Lykke til!

Hei :-)

Så hyggelig :-D Var helt ny på barnimagen når du var gravid og mistet i februar og ble veldig grepet av dine små gledes og sorgutbrudd. ønsker deg alt det beste og krysser fingre, tær og ... (finnes det noe mer å krysse) for deg!

Klem Yrild

Hei, og gratulerer så mye! Har fulgt litt med på deg på "over 35 og prøver..." og er kjempeglad på dine vegne:) Så bra at du fikk det til på naturlig vis!

Det går bra denne gangen, vet du - lille spiren blir nok der i 9 mnd skal du se.. Masse lykke til!!!

Klem

Hei,

Gratulere, så fint at du ble gravid så fort igjen. Jeg opplevde nesten samme som deg, mistet i uke 6 og ble gravid igjen etter 3 måneder. Nå er jeg i uke 29 :-)

Jeg fikk følgende råd fra min lege da jeg også var veldig redd for å miste igjen:

- Kutte ut koffein og ibuprofen produkter

- være forsiktig med sex

- ta det helt rolig og redusere aktivitetsnivå ned til 50 % av normalt. Mye hvile for oss som er "modne".

- jeg tok i tillegg blodprøve for å se om jeg hadde cytomegalovirus ( herpesvariant) som kan være abortfremkallende.

Jeg unnet meg også private ultralyd undersøkelser fra uke 6 til 12 for å bekrefte utviklingen. Det hjalp for meg og mitt stressnivå.

Det er fryktelig vondt å miste og jeg håper virkelig du lykkes denne gangen og får et fint svangerskap

Så flott at du er gravid igjen! Jeg har også fulgt litt med deg, spesielt i min forrige periode her inne (før jeg mistet i MA). Nå er jeg blitt prøver igjen, og håper jeg snart er like heldig som deg!

Lykke til, dette går bra, skal du se! :-)

Annonse

Gratulerer så masse :)

Skjønner godt redselen din for ny SA.

Jeg mistet i MA for litt over ett år siden, og har vært livredd for å oppleve dette igjen etter at jeg ble gravid på ny.

Er nå i uke 22 og alt ser bra ut :)

Hadde ett par småblødninger i uke 7 og 10 og var sikker på at nå var løpet kjørt, men den gang ei :)

Håper det går bra for deg denne gangen!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...