Gå til innhold

Er ikke navnet Bjørn lov???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til min store forskrekkelse leste jeg her en eller annen plass som svar på et innlegg at navnet Bjørn ikke er lov lenger!! Stemmer dette?

Jeg skvatt litt da jeg leste det. Bjørn er det navnet som er øverst oppe på vår liste, (min og "gubbens"). :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en myte noen liker å holde liv i. Bare tull, selvfølgelig!

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være lov?

Skrevet

Fordi det er et dyr, og dyr og ting kan ikke brukes som navn. Eks Bjørn, Ulv osv. Og eksempel på ting er Stein.

Helt normale norske navn ja....

Unntakene er om det er noen i slekta som heter dette. Det er eneste grunn til at man kan få lov å bruke det.

Skrevet

Hvor har du det pisspreiket fra? Selvfølgelig er det lov å hete Bjørn, Stein og Tale.

Skrevet

Det var noen år det visstnok ikke var lov, nå er det helt lov. Det er jo nesten ikke grenser hva man får lov til. Espen Thoresen Takkskalduha Værsågod er vel et greit eksempel...

Kall gutten for Bjørn dere :)

Skrevet

Navneloven er nå så myket opp at man kan kalle barna sine nesten hva man vil.

Bjørn er et helt fint og vanlig navn som man alltid har kunnet kalle barna sine.

Skrevet

Bjørn, Stein og slike navn var forbudt en stund - noe som var noe ordentlig tull! Er jo så gamle og etablerte navn at de burde brukes videre. Så heldigvis er det forbudet fjernet. Kjenner selv en liten Bjørn på rundt 2 år :-)

Skrevet

Bjørn er et flott navn som det selvfølgelig er lov å bruke. Et rotnorsk navn brukt i alle tider...

Skrevet

Puh! Nå ble jeg lettet altså! =) Jeg prøvde også og lete på nett om dette, men fant ikke noe. At dette navnet, og andre navn som f.eks Stein, ikke skulle være lov, var i allefall et latterlig påfunn av de som fant på det! Dette er jo navn som har vært brukt i alle tider, så vidt jeg vet, og det er fine og sterke navn. Synd hvis disse navnene skulle forsvinne.

Nå jeg jo ikke gravid for øyeblikket da, men forhåpentlig skjer det om ikke så altfor langt inn i fremtiden. Og kommer det en liten gutt da, så blir det en liten Bjørn! Med kansje et mellomnavn til. Takk for svar, alle sammen! =)

Skrevet

Selvfølgelig er det lov til å bruke Bjørn. Det er jo ett av de mest etablerte og stødigste navnene vi har:-) Det er vakkert også! Vår lille snuppe skulle hett Bjørn Johan eller Bjørn Henrik om hun ble gutt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...