Gå til innhold

Oss med termin i mai

Sol med 2!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg synes det hadde vært hyggelig med en tråd for oss som nærmer oss termin med stormskritt. Er litt usikker på hvor mange av oss som har de to små i magen ennå også.

Selv har jeg nå 29 dager igjen til termin 26. mai. Status her er at tv1 ligger med hode langt ned i bekkenet og tv2 ligger på tvers. Skal etter planen føde vaginalt. Har ikke målt livmorhals siden før påske, så jeg vet ikke om noe er i ferd med å skje ennå. Skal føde i Drammen og de lar meg gå til termin dersom det ikke skjer noe. Skal på jm-kontroll denne uka og kontroll med ul neste uke.

Elles har jeg rimelig sløve dager for tiden. Noen dager blir det en liten gåtur på 15-20 min uten at tempoet er ikke direkte imponerende. Jeg gjør fortsatt bittelitt husarbeid, leverer og henter 5-åringen i barehagen, handler litt matvarer. Døgnet fordeler seg nok omtrent slik: ca. 10-12 timer søvn, 2-3 timer aktivitet og resten går med til hviling bare avbrutt av spising og do-besøk. Synes dagene likevel går ganske fort, og jeg har ikke begynt å vente VELDIG ennå. Prøver å utsette det et par uker til ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er med i mai-klubben :) ...og nå ser det jo ut til at vi kanskje greier å faktisk få fødslene våre i mai også! Det er en god ting!

Jeg har termin 24. mai, så det skulle vel bety at det er 26 dager igjen. Skal føde på St. Olavs, og her får man også gå til termin - dvs, avhengig av hvilken lege man spør. Jeg håper å få gå lengst mulig for å slippe igangsettelse, for det frister ikke meg noe særlig. Iallfall sålenge formen er såpass bra som den er og jeg ikke er møkkalei.

Tv1 har festet seg med hodet ned hos meg også, mens tv2 ligger i sete, men det er greit nok. Vaginal fødsel er planen også her.

Formen er som sagt bra, men jeg blir fort utslitt av å skulle stelle med 2-åringen vår, som har ganske sterk vilje til tider og som helt tydelig har skjønt at mammaen ikke beveger seg like kjapt som pappaen... Hvis jeg får pusle i ro og mak med andre småting, så kan jeg holde på en stund.

Ellers er hver torsdag en milepæl, det er da jeg skifter uke, og nå på torsdag er jeg fullgåtte 37, og det (kommer til å) føles veldig, veldig godt.

Skrevet

Hm, det er kanskje ikke så mange flere enn oss igjen i mai-klubben - de fleste har vel fått allerede?

Skrevet

Hei!

jeg har termin 31 mai:-)

Ingen ting som tyder på noe fødsel enda her..så jeg har nok noen uker igjen.

Tv1 ligger i sete og tv2 ligger i tverr...så da er jo valgets kvaler da om jeg skal ta KS eller føde "vanlig"...i følge Ahus er det opp til meg selv..

Så det bruker jeg dagene på å gruble på...

Skrevet

Det skjønner jeg du grubler litt på. Hvis du går helt til termin, så blir det vel ks - praksis ved St. Olavs er iallfall at de ikke setter i gang en vaginal fødsel ved seteleie.

Jeg aner ikke hva jeg selv ville ha valgt, så jeg har ingen kloke ord å komme med...

Skrevet

Det er ikke noe enkelt valg, det der. Synes egentlig legen burde kunne ta den avgjørelsen når du ikke har noen sterke meninger. Jeg vil veldig gjerne føde vaginalt, men tror nok jeg hadde kommet til å valgt KS hvis jeg var i din situasjon. Vil tro at det må være ganske stor sjanse for at det blir haste KS uansett når begge ligger på tvers.

Forslag: Skriv opp alle positive og negative sider ved vaginal og KS, samt alle spørsmål, og ta det opp med legen neste gang du skal på kontroll.

Lykke til!

Skrevet

Vi er nå iallefall tre. Tok en titt på terminlista. Alle har født untatt disse som jeg ikke vet hva som har skjedd med:

9. mai - Tvillingerimai

28.mai - Sommerfuglene

Kan ikke huske å ha hørt fra dem på en stund. Noen av dere som vet?

Jeg var på kontroll hos jordmor i dag. Alle verdier er fortsatt fine, jeg har ikke vann i kroppen. Har faktisk ikke gått opp mer enn 9 kg (fra laveste vekt som var i uke 18). Merker at jeg har gått ned en del selv, men siden jeg veide 83 fra før, er det ingen krise;o)

Fosterlydenen var tydelig foskjellige og vi hørte at hjerterytmen gikk opp når de beveget seg, for deretter å roe seg igjen. Det er visst et godt tegn på at alt er bra.

Målte mageomkretsen i dag også. Den er nå på 123.5 cm. Da jeg var på termin med 5-åringen, var jeg 109 cm i omkrets. Ikke rart at magen er i veien for alt!

Skrevet

Eg har født ja, har berre ikkje oppdatert terminlista :) 3.april, i uke 32+3. Ligger fødselshistorie lenger nede...

Er innom her og titter litt innimellom, rart å tenke på at eg i dag har 4 veker til termin, mens guttene blir 4 vker i morgon!! Men dei er heilt fine og flotte, og fekk komme heim når dei var 35+4. Går heilt strålande, dei søv og et stort sett, så det er rolige dager sjølv om me har ei på snart 3 år i tillegg :)

Lykke til med fødslene mai-mammaer!! Gled dere!!!

Skrevet

Jeg kikket litt nedover, men må nok ha oversett den ;o)

Så fint at alt er vel med deg og de to små. Må være deilig å få komme hjem også. Trodde man måtte være på sykehuset omtrent til termin, jeg. Men, det kommer vel alt an på hvordan det går.

Høres deilig ut å ha dem ute av magen. Gleder meg veldig nå. Det blir værre og værre å ha dem i magen iallefall ;o)

Skrevet

Tvillingerimai skulle ta KS forrige uke,så det er nok bare dere 3 igjen:-)

Skrevet

...og jeg ser ut til å stå øverst på lista! Oi...

Ok, det er bare to dager ekstra for deg, Sol med 2, men likevel. Jeg har tenkt å vente et par uker til, jeg. Håper knøttene mine er enig, hehe :)

Skrevet

Har hatt en dårlig dag i dag, så akkurat nå kunne jeg tenke meg at fødselen hadde satt igeng fort som f...

Har hatt voldsomt press på magen i alle retninger i dag, og den som ligger på tvers har funnet ut at det er gøy å dytte/sparke på ribbeina mine. Har hatt mye vonde kynnere i dag også. Den som ligger med hode ned, presser veldig nedover og klemmer på blæra når jeg er oppe. Dessuten virker det som den også klemmer på noen nerver, for jeg har hatt strålinger nedover i beina i dag også, på framsiden av lårene.

Ja, ja. Det var den dagen. Vi får tro det blir bedre i morgen. Da er det jo mai ;o)

Skrevet

Uffda, det høres slitsomt ut. Jeg føler jeg slipper litt "billig" unna foreløpig - sånn bortsett fra at det er tungt og ingen sitte- eller liggestillinger er gode i lengden - det er derfor kan jeg ta et par uker til. Det, pluss at vi gjerne skulle ha kommet oss i et par konfirmasjoner de to neste søndagene... :)

Men det er mai i morgen, og uansett er du også kommet så langt at det virkelig er helt greit om de kommer ut. Så hvis du egentlig ønsker det, så kan vi godt krysse fingre for at ting starter av seg selv snart!

Skrevet

Det har vært litt bedre i dag, så jeg skal vel klare meg en uke eller to til. Men, med 37 fullgåtte uker om et par dager, er vel egentlig jobben gjort. Så jeg tar gjerne imot dem, any day ;o)

Skrevet

Hm, nå begynner jo disse juni-terminene å føde før oss. Kanskje vi bærer på veldig bedagelige barn, som tar den tiden de får inni magen?

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...