Gå til innhold

Pris på maling av hus utvendig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer jo ann på hvem du vil leie og hvor stort huset er.

Hvis du vil ha kvalifiserte folk så koster det som regel gangske mye, men hvis du leier "sommervikarer" eller utenlandske arbeidere så er det gjerne litt rimligere.

Jeg anbefaler ikke Karlsen. De hadde prisslag på vårt hus, de ville male det for hele 49000. Helt sykt. Og noen polakker ville male huset vårt for ca 15000. Det er tomannsbolig så det er ikke SÅ mye og male!

Vi ble litt sjokkerte så samboern malte veggene og jeg karmene, (eller han malete så si alt egentlig).

Skal du ha fagfolk, er det helt normalt å betale ca.50000. Polakker er klart billigere, men de er jo ikke alltid fagfolk heller da.. tar tid og male ett hus, og timespris på ting og tang om dagen, er nok ganske høy..

Annonse

Mannen min er maler og som sagt før her er 50000 kr en vanlig pris.

Det tar lang tid å gjøre et ordentlig arbeid, bare vinduer og karmer bruker de mange arbeidsstimer på. Huset må vaskes, blanke steder må grunnes og så kommer 2 strøk farge.Hva folk også glemmer er at maleren må trekke matrialer, MVA og skatt av prisen. Det blir ikke igjen mange kronene på han som utfører arbeidet!!!

sonnenschein, jeg er enig med deg.

Jeg er veldig opptatt av å støtte det lokale næringslivet her, så jeg bruker konsekvent kun håndverkere og handler hos de jeg egentlig kan GÅ til, om du skjønner. Bor sentralt, da:)

Hadde nylig glassmestre til å spesialtilpasse to vegger i dusjen, kostet 45000, men så var de heller ikke vonde og be når vi ringte og ba de komme tilbake og justere døra!! De kom på dagen, og var utrolig flinke.

Jeg er veldig opptatt av den tryggheten det gir meg dersom noe skal reklameres på. Hvis du bruker uorganiserte folk, har du jo ingen garanti på noe som helst. Og da er selv 10.000 kr mye- om du ikke får jobben ordentlig gjort for de pengene!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...