Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Fint navn, såfremt det uttales Eilén. Men jeg kjenner en som heter Eilen og som uttaler det med trykket på Ei. Det er ikke så fint.
mamma til 2... Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 søstern min heter Eileen,synes det er fint, men finest når man skriver med 2 ee`r:)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Men med to eer blir det jo et helt annet navn med en helt annen uttale [Eiliin]
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Jeg synes det er tungvindt med navn som man må fortelle andre hvordan de skal uttale. Greiest hvis alle som ser navnet skriftlig umiddelbart skjønner hvordan man sier det. Hvis det er dette navnet dere vil ha, ville jeg nok brukt aksenten for å vise hvordan man sier det: Eilén.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 Hvorfor ikke enkelt og greit det norske Elen? Med en l, ja!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2008 #9 Skrevet 30. april 2008 Enig med hun over. Det er tugvindt (og kommer til å bli irretasjonsmomoent for henne gjennom hele livet) at man alltid må forklare hvordan navet uttales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå