LizzyG Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Noen som vet om f. eks Color Line eller DFDS (?) har leger som er ansatt på båtene?
Kjukka Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 DFDS har ikke leger ansatt, ikke Color Line heller.... iallefall på de båtene jeg har vært på. Har kun sykepleier.
~Fanta~ Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 DFDS vet jeg ikke, men Color Line har medic ombord ja:o))
Lillesnuppis Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 Joda. Color Line har lege på båten sin. Min venninne ble syk og trengte hjelp på båten. Å hun fikk det av en lege som jobbet på båten. han satte sprøyte på henne og hun fikk også smertestillende. Å han prata med henne dagen etter også for å høre hvordan det gikk med henne.. Tenk dere hvordan det skulle gå visst noen fikk hjertestans eller noe annet alvorlig å det ikke var en lege der.
*Anonymus Maximalus* Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 I tillegg må styrmenn og sånn kunne en del og..
LizzyG Skrevet 27. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2008 Da skal de ja endel leger ansatt hvis de har en lege på alle båtene hele tiden?
TurboPrinsessen:-) Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 Det var ikke en sykepleier da? Jeg jobbet på en båt med en sykepleier på hvert skift. De satt både sprøyter, kateter og lappen sammen folk osv. Vi hadde også en hjertemaskin. Den reddet mange.. Ble koblet opp til Haukeland sykehus, og der var det en lege som fulgte med og analyserte det som kom frem.. Det kommer helikopter hvis det haster, og evt må båten snu.. Men både kaptein og styrmenn må kunne medisin.
Gjest Skrevet 27. april 2008 #10 Skrevet 27. april 2008 he he hvem skulle ellers tatt seg av dø drukkene nordmenn på tur?? dem har personell som kan noen legekunster:)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 27. april 2008 #11 Skrevet 27. april 2008 hehe, ja det kan du si. Helt utrolig at det ikke har vært dødsfall type: *så-full-at-de-faller-over-bord*... Var flere ganger vitne til at folk ikke visste hvor de hadde vært ved endt tur... de trodde de var påvei til, og ikke at de allerede hadde vært der og kommet hjem igjen. Skremmende!
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 27. april 2008 #12 Skrevet 27. april 2008 nope. har ikke leger. Da eldstejenta mi skada seg på båten og måtte sy mange sting var det en sykepleier med videreutdanning som tok seg av oss. Han fortalte at det var vanlig at det var operasjonssykepleiere ombord på de fleste båtene. Og da det ble besluttet at hun måtte sy før vi kom iland måtte jeg selv skrive under på et skjema der jeg godkjente det i tilfelle noe sku skje etterpå..
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 27. april 2008 #13 Skrevet 27. april 2008 dette var colorline forresten. Er og vanlig at personalet blir opplært i bruk av hjertestarter osv. Samme som feks flyvertinner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå