Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Vi har lyst til å oppkalle etter bestefaren min. Dagfinn, men jeg syntes ikke navnet er så fint i seg sjøl. men noen forslag som kan gå fordet?
huldra87 Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Oppkalling er alltid koselig =) Jeg vil ikke akkurat si at jeg liker navnet Dagfinn, og ikke Dag og Finn heller. Men hva med og bruke Dagfinn som mellomnavn? F.eks Emil Dagfinn? Det klinger jo ikke akkurat supert, men det vil være oppkalling, og samtidig trenger du ikke kalle han for Dagfinn hvis du ikke synes det navnet er fint. Lykke til hvertfall!
Vannmann35 Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Dag er jo et nydelig navn - synes jeg :-) Og blir det jente kan du jo bruke Dagne - det er koselig.
Cornelianelia Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Du kan jo strekke oppkallingen litt lenger og finne et navn som begynner på D eller Da. Hva med David eller Daniel? Eller Dag sammen med et annet navn? Dag Elias Dag Kristoffer Dag Oliver Dag Mathias Dag August
Kjukka Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Jeg synes det er koselig med oppkalling jeg, og jeg synes også at Dag er ett fint navn. Dagfinn klinger ikke så godt i mine øre. Hva med Dag og så ett mellomnavn ?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Jeg liker Dagfinn, jeg, det et tøft Ellers er både Dag og Finn veldig bra navn, så du har et luksusproblem! Jente: Dagne Dagny Dagmar Fia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå