Gjest Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Hei! Hvordan går det med deg/dere? Er du i gang med nedreguleringen før uttak? Spennende greier. Jeg har tro på at dere vil lykkes!! Så jeg er kjempespendt på hvordan det går!! Har fått litt nok av alt jeg, så jeg har tatt kontakt med en privat klinikk. Endelig traff jeg en lege som tenker likt som meg!!! At en eggløsning ikke er en god eggløsning nødvendigvis! Alle andre leger har avfeid meg når det gjelder dette! De har til og med flirt av meg når jeg har spurt etter sædprøve, fordi jeg har blitt så lett gravid. Hallo!?! Men dette vil de ta tak i nå. En lettelse! Så nå venter vi på tid hos dem. Det blir sikkert knalldyrt, men et evt positivt resultat kan jo overhodet ikke måles i penger! Skal se at det ender i prøverør her også... Vi gir iallefall ikke opp før også dette er et alternativ som er utprøvd. Akkurat nå er det veldig rart å ikke være prøvere. Samtidig er det fryktelig vondt å være en habituell aborter, fordi det er vår og folk kaster klærne. Da kommer alle magene fram som har vokst seg flotte og store under vinterklærne. Bare i sist uke oppdager jeg 3 flotte gravide mager i nabolaget... Det er tungt. Hadde det ikke gått galt første gangen, så hadde vi hatt en liten som ville fylt ett år i disse dager og vi ville sannsynligvis hatt en plan for barn nummer 3. Den tanken hater jeg!!! Jaja, livet går jammen ikke etter planen alltid. Men jeg har håp, og klamrer meg til det. For mister man håpet mister man alt. Håper at det går bra med deg, Kirsty. Jeg følger deg spendt på sidelinjen. Stor klem fra
kirsty*2barnsmamma Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Heisann Mia, takk for lykke ønskninger :-) Ja jeg har sprayet i 3 uker nå, og satt sprøyter siden onsdag. Imorra skal jeg på ul og se hvordan det står til med folliklene... Håper jeg får vite når det evt blir uttak imorra... Så bra du har kommet til en lege som lytter! jeg har hatt samme opplevelser som du, så jeg gikk også privat. Og jeg syns det er billogere jeg da. Konsultasjonen koster så klart mer, men en får mer tid, og en får gjort mere så man kommer ikke tilbake like mange ganger. Og så slipper man å bruke penger på å bli ledd av. Så dette har jeg tro på mia, nå er du sikkert på rett vei :-) Stor klem til deg!!!!!
Gjest Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Hvordan gikk det i dag da? Hvordan foregår uttak av egg, forresten og er det lenge til uttak hos dere? Skjer det via skjeden, eller? Er så spendt på å følge deg her inne. Krysser alt som krysses kan:-) Klem
kirsty*2barnsmamma Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Joda det gikk vel forsåvidt greit. Ting hadde butvikla seg fint på den venstre, men den høre eggstokken fant hun ikke hehe... skal på ny ul fredag, håper hun finner den da. Tror det blir uttak mandag 5 mai. De henter ut eggene ved hjelp av en innvendig UL stav hvor de fester på en lang nål som de stikker gjennom vaginalveggene, inn i folliklene og så suger de ut eggene :-)
Gjest Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Så spennende. Går det fint med deg ifht hormonene og nedreguleringen og sånn? Hvilke sprøyter tar du? Ovitrelle? Pregnyl?
kirsty*2barnsmamma Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Nå går jeg på synarela nesespray og puregon sprøyter. Skal ta Ovitrelle 36 timer før egguttaket... Da jeg var på UL mandag sa legen at vi som har hatt mange SA'er og har pcos eller er insulin resistent (som meg) har større sjangser for ett fullgått svangerskap opp vi blir gravide med IVF enn om vi blir gravid naturlig... så har litt håp :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå