Gjest Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Gratulerer så mye med 12 fullgåtte uker!!!:-) Kjekt å lese at det endelig går bra med deg!:-) Å så må jeg jo bare spørre da... Har du fått noen form for medikamenter før du ble gravid eller nå under svangerskapet? Har du vært sykemeldt? Kunne gjerne tenkt meg en "oppskrift" på en slik lykkelig historie;-) Lykke til videre i svangerskapet!! Håper du får til å nyte det:-) Klem
Sunnybeach4gull :) Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Heisann :-) Tusn hjærtli takk!!! :-)) Æ blei operert for store cyster i eggstokkan ifjor mai, men dm kunne ikke finne nåkka anna galt me mæ (blir kjempe lett gravid) så dm frykta at d kunne være sånn at dm aldri kom te å finne ut koffer æ mista gang på gang å at vi derme blei ufrivillig barnløs. Så da æ sto me positiv test i handa blei æ sykemeldt fra dag en, legen ville ikke ta nån sjansa! Æ kan dessverre ikke gi dæ nån "oppskrift" i og me at æ har ikke gådd på medisina eller gjort nåt anna enn å håpe! Men æ e kjæmpe stolt av kroppen min som har latt mæ komme så langt som æ faktisk har dn hær gangen :-) Å d gjør ondt i hjerte når æ tænke på andre som ikke e like heldi som æ æ! For æ anser mæ som verdens heldigste å at d et lite mirakel , babyen i magen! Har kjøpt mæ en sånn dopler som æ håpe kommer snart i posten, da kan æ jo høre på hjerte når æ blir bekymra :-) Det va trist at du slite :-( Æ håpe så inderli at d kommer til å gå bra me dæ å de andre som e hær inne :-) Det eneste æ kan si e at : Aldri gi opp, uansett kor ondt d e, tilslutt går d!! :-) En goklæm te dæ å ta vare på dæ sjøl :-)
Gjest Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Takk for svar! Jeg SKAL klare det igjen, en gang... Har tross alt klart det en gang før, og du er jo et godt bevis på at plutselig kan det gå bra, også uten hjelp av medisiner! Har tro på sykemelding og det å unngå stress. Hvor langt på vei har du vært når du har mistet? MA og SA? Mine spirer dør ca i uke 8, men de to første ble oppdaget så sent som i uke 12 og 11 (MA). Håper du stikker innom her og forteller hvordan det står til, slik at du minner oss på at det plutselig kan gå strålende etter mange tunge nedturer:-)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Hei igjen! :-) Når du har klart d engang før e sjansn MYE større for å klare d igjen, du må tænke positive tanka, for d gir positiv energi :-)) Svært trist å høre at d e nåt som skjer rundt uke 8, vet ikke lægan ka d kan være?? syns æ har læst om at progestereon nivået falle drastisk rundt uke 8-9? :-( å at for nån få e d det som gjør at dm miste :-( Men rægne me at lægan har sjekka d ut hos dæ? Æ har mista for d mæste rundt uke 5-8, ganske tili altså, men Ma`en kom ut i uke 12 å d va ufattelig smertefullt (1/3 del fødsel ifølge lægen min) så babyen hadde ikke vært dø så længe sidn dn va så stor. Xuen døde heldigvis (va helt på grænsa te at eggledern/stokken sprakk) i uke 8 og falt ned i buken, men måtte på utskrapning forde. Prøve dokker å bli gravid igjen nu eller har doc tadd en pause?
Gjest Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Hei igjen! Jeg har gått på Crinone... Kan godt skjønne at du har opplevd smerter når du har abortert! Da jeg mistet sist, og fikk tabletter for å sette dette i gang med, var det som å oppleve en ny fødsel! Og fosteret var kun 8 uker. Og jeg er ingen pyse, for fødte datteren min uten noe smertestillende. Tror ikke at det er størrelsen det kommer an på, for det er jo kun akkurat den korte tiden det skal ut. Men livmoren jobber jo så veldig, og alt skal passere livmorhalsen. Jaja... Det er en lettelse for oss andre også at det har gått bra med deg etter 8 aborter! Beundrer deg som har turt å satse igjen og igjen så mange ganger, men du er et sikkert tegn på at man ikke må gi opp. Eneste problemet er at dette er så fryktelig slitsomt!! Det er nå snart to år siden vi startet prøvingen på nr.2. Hadde tenkt oss to tette, og egentlig så skulle det ha vært 17 måneders aldersforskjell om alt hadde gått som det skulle... Er så oppgitt!!! Men nekter å gi opp enda. Stikk innom og minn oss på hvor bra det en gang kan gå for oss også, vil du?:-) Lykke lykke til!!! Du går en fantastisk tid i møte!! Om noen uker kan du kjenne at babyen spreller, og om noen måneder beveger hele magen seg- det er helt utrolig!!! Kos deg masse. Endelig skal du bli mamma- det mest fantastiske en kan oppleve!! Stor klem
Gjest Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Glemte å svare...Ja vi har pause... Skal til en privat klinikk, og venter på det. Så får vi høre hva de sier. Snakket med legen på tlf, og han tenkte at noe måtte gjøres FØR jeg blir gravid, og at etter påvist graviditet ville det ofte være for sent med tiltak. Så vi krysser fingrene. Men det er merkelig ikke å være prøvere! Er jo stort sett prøving, graviditets-uker og aborter livet har dreiet seg om de to siste årene!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Hoff, æ skamme mæ :-/ hakke vært hær inne på evigheta.... blir nestn sånn når forume ikke ligge på hurtigmenyen :-( Kordan går d me dæ????? har dokker vært på dn private klinikken? å har du snakka me lægen om ka som kan gjøres FØR du blir gravid igjen? Tænke på alle sammen på d hær forume!! Æ trukke æ vet kor heldi æ e! Ta vare på dokker sjøl!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå