Gå til innhold

Når fikk dere hjem med premature barn?

Anbefalte innlegg

Jeg fødte en gutt i uke 30+4 for 5 dager siden....1930 g å 40 cm... ligger i kuvøse å trenger litt pustehjelp,men d går fremover hver dag...:o)

Men legene vet ikke noe om når vi får hjem enda....når fikk dere hjem? Trenger noe å se fram til:o)

Fortsetter under...

Gratulerer med gutten din:)

Gutten min kom hjem på overnattings permisjon på termindagen, han er født i uke 26+5.

Men det varierer veldig når man kan dra hjem, ei jeg ble kjent med på sykehuset fikk med seg sønnen sin hjem en mnd. før meg. Vi hadde termin sammtidig, men gutten hennes kom til ca. 2 uker etter min.

Ellers fikk de fleste jeg snakket med reise hjem før termin:)

Lykke til:)

fikk en liten for straks 1 mnd siden, i uke 31, han var

46 cm og 2150 gram, vi har no vært hjemme en uke, var 3 uker på

sykehuset.. han er nå 2,4 kg..

Du må nok belage deg på noen uker, min lå ikke i kuvøse eller fikk noe

pustehjelp...

men når babyen kommer ut av kuvøsen å i seng, er det lettere å

si når du kan komme hjem.. for da må han bare lære å spise, så kommer dere nok fort hjem etter det.. visst han klarer det fint !;)

Gratulerer og masse lykke til !;)

• 2 uker senere...

Annonse

Hei

håper at det går bra med dere og den lille. jeg fødte en gutt 26 jan 6 uker før termin og han veide 2740g og var48cm. da han ble født hadde han en infeksjon på lungene og måtte i respirator i noen dager vi var i tr.hjem fra 27 jan til 4 feb da ble vi overført til kr sundsykehus og var der til 15 feb.

Vi fikk en jente i uke 27, 800 g og 34,5 cm lang. Vi var på sykehuset i 12 uker før vi kom hjem en uke før termin. Dette til tross for at hun i uke 33 var gjennom en omfattende mageoperasjon fordi tarmen sluttet å fungere. Hun veide 2,2 kg når vi dro hjem. I ettertid sa de at vi reiste for tidlig fordi hun gikk sent opp i vekt. Hun var 3,8 kg når hun var tre måneder korrigert, så hun var bitteliten lenge. Men nå er hun en stor og kvikk førsteklassing. Alt er bra.

Lykke til med gutten :)

Hei fikk også i uke 30+4. Ei lita jente på 1074g og 36cm. Fikk litt pustehjelp de to første dagene men var ellers kjempesterk. fikk dra hjem etter fem uker. først sa de at vi mått være på sykehuset til hun var to kilo, men siden alt gikk så bra fikk vi reise da hun var 1800g.

Er nå litt over året og litt av en apekatt! så tålmodighet er en dyd. Bruk mye tid på den lille, for han merker når du er dær. og når han er rolig og trygg vokser han bedre!!

Gratulerer og kos deg masse med ham!!

Annonse

• 2 uker senere...

jente født 34+3..2485 g og 45 cm.. fikk hjem etter 1 uke.. Ikke opp på nyfødtint.. kun med meg på barsel. Ble koppet i 3 dager før hun tok alt fra meg.. (tromsø, nå snart 5 år)

Gutt født 34+2, 2640g og 45 cm, fikk hjem etter 12 dager. Var på nyfødtint, lå i lys 2 ganger, sondet frem til dag 10, da to han alt fra meg. (lillehammer, nå straks 5 mndr)

• 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

heia.æ fikk en gutt i uke 34.han va 45 cm og 2425 kg.han låg i kuvøse md pustehjelp d første døgnet.men i køvøsen i noen dager.han klarte ik å spise sjøl,så han ble sonda etter ei uka,for da veide han bare 1850 kg.sykehuset sondet han i en månde.så da vi dro hjem etter en månde veide han 2500kg.han sleit litt med å spise da vi sku hjem,men d kom ei fra føden nesten hver dag å såg t han i 3 uker.til han klarte å spise ordentlig.du skal bare kose deg med babyen uannsett korr du e,plutselig e dagen der til å dra hjem :) lykke til.stooor klem.

Hei. Jeg fødte en gutt i uke 32, han var heldigvis stor og frisk og slapp ligge i kuvøse. Vi bodde på sykehuset i 14 dager før vi fikk reise hjem. Så fort han var stabil og vi hadde kommet godt igang med amming fikk vi lov til og reise hjem. Han låg 14 dager på barnintensiven mens jeg fikk lov og bo på pasienthotellet. Blev mye løping frem og tilbake der ja. Så det var virkelig godt og få komme hjem og få finne egne rutiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...