Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har bestemt oss for at det er på tide å prøve på søsken. Det gikk ikke så fort første gangen heller, og noe sier meg at det kommer til å å ta enda lengre tid nå. (gikk på siste forsøk)

Er det noen som har noen erfaringer ang søskenforsøk? Når man først har blitt gravid, har jeg hørt at man blir det igjen. Vel, jeg har vært gravid en gang, og fikk da en sønn.. Og har liksom ikke helt troen på at det skjer igjen med det første. Har aldri mista, og det er vel veldig vanlig at man også gjør det om man er så heldig å bli gravid. Kjenner at jeg har litt småpanikk for å bli gravid, så miste, så starte på nytt igjen.

Nå tar jeg alle sorgene på forskudd. Har jo ikke startet enda engang.

Er det noen solskinnshistorier der ute allikevel, som jeg kan lese?

Er så klar for å få nr 2, men ikke klar for å venteventevente..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har en ivf sønn siden tidligere. Vi tenkte akkurat det samme, dette kan ta litt tid. Så vi startet opp med søsken forsøk når sønnen vår var 9 måneder. Hadde et egg på frys. Det gikk dessverre ikke bra. Fikk positivt graviditetstest, som etter en uke ble negativt. Så hadde vi et nytt ivf forsøk, i februar, som var mislykket. Etter det bestemt vi oss for å skifte sykehus og gå privat. Skulle så starte opp på nytt nå i mai. Men så ble jeg gravid på naturlig måte i april!! Veldig nervøs for at jeg skal miste.... Den følelse er nok naturlig, for mange av oss. På Aleris, der vi hadde forsamtale, ble vi fortalt, at vi hadde meget gode muligheter ved ivf, ettersom vi har fått en gutt tidligere. Så jeg tror nok at du kommer til å få et søsken til barnet ditt. Kan skje på første forsøk eller det kan ta litt tid. Prøv å være positiv:-)

Masse lykke til!!!

Skrevet

Hei :)

Det var godt å høre, jeg lurte på akkurat det samme. Vi har to IVF-sønner på 15 mnd, og skal på forsamtale på Hausken tirsdag.

Har de samme tankene som dere, at dette kan ta tid, og når vi i tillegg ikke er rent unge lenger, så starter vi opp med søskenforsøk nå til sommeren.

Gratulerer Milda 72, må være en herlig følelse og klare det på egenhånd!!

Når skal dere i gang da Maddikken?

Skrevet

Hei Linemor :)

Vi starter opp neste måned. Altså, førstkommende mens. Regner med den kommer i slutten av mai, om den hører etter..

Vi skal gjøre dette i en privatklinikk i trondheim. Medicus heter den.

Gratulerer Milda 72. Tenk at dere klarte en hjemmestrikka en :)))

Kanskje vi kan ta følge da Linemor? Så håper vi det går fort-fort, og at vi skal slippe å vente-vente-vente.

Klem

Skrevet

Tusen takk! Er veldig glad om dagen:-)

Du får lykke til Linemor!!

Skrevet

Tusen takk! Kan nesten ikke skjønne at det går å lage barn på naturlig måte:-)

Lykke til Maddiken! Håper den sitter på første forsøk!!!

Skrevet

Hei Madikken!

Jeg har det akkurat som deg. Vi skal starte med søskenforsøk nå, og jeg er veldig spent, MEN tenker på skrekk og gru på at det også kan gå galt- at vi ikke lykkes..

Men positive tanker er vel alltid best...

Vi lyktes på 3. forsøk sist gang, og det var en tung tid frem til 3. fosøk..

Lykke til!

Skrevet

Hei på dere=)

Vi mislyktes på 1. søskenforsøk, fikk mensen forrige uke. Så da starter vi med fryseforsøk i sl av mai. Har to egg på frys og håper inderlig at det blir klaff på et av dem i alle fall=) Har ei jente fra før som nå er 13 mnd.

Tror nok at vi blir gravid (siden vi har blitt det før?), men på hvilket forsøk er jo usikkert. Uansett - lykke til

Skrevet

Mislykkes også på 1 søskenforsøk. MA i uke 11. Æsj. Men uansett, jeg har trua på at det går, egga mine ser fine ut, ikke noe i veien med meg fysisk og har jo greid får en veldig vellykket unge fra før på 3 ICSI forsøk ;-) men er innstilt på det kan ta tid, men så lenge legene er positive så er det vel mere flaks/uflaks det går på så før eller siden har jeg trua... Skal sette inn fryseegg til uka håper jeg.

Skrevet

Hei Håper på søsken til Edvart,

Det går nok til slutt skal du se. Spennende (og enklere) med fryseforsøk. Jeg starter i sl av mai med plaster. Skal du også det? Hvilken klinikk tilhører du? Jeg har to egg på frys, og er spent på om de tåler opptiningen. Har du mange på frys?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...