Gå til innhold

trenger råd fra dere som har PHIL&TEDS søskenvogn

Anbefalte innlegg

kan noen hjelpe???

Hvordan er denne vognen?

jeg er veldig usikker ettersom jeg synes det ser ut som minstemann ligger så trangt og ubeleilig til inne i den lille luken.... er liksom så lukket og uten lufting og vanskelig for oss foreldre å komme til...

hvordan er det egentlig, dere som har eller har hatt den???

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke prøvd vår med spedbarn i, men den er jo veldig åpen bak, så jeg kan ikke forstå at den skal være vanskelig å komme til... Det følger med et gjennomsiktig plasttrekk til å dekke dette hullet med om man ønsker det. Dessuten liker jo spedbarn at det er litt trangt og lunt :-)

Det eneste jeg angrer på angående Phil & Ted er at jeg ikke kjøpte den tidligere ;-)

Det er absolutt ikke trangt under der nei, lange store gutten min lå der til han var 8-9 mnd (først i mykbag, så i pose). Kommer luft innimellom søskensetet og vognramma, og det er lufting på sidene nede i hovedsetet, og når det er varmt ute så trenger du ikke ha på trekket over det hullet bak. Jeg brukte mye bare nettet over og helt åpent i sommermnd.

Søskensetet er lett å klikke av, så gjorde det når jeg løftet inn/ut osv. Går greit å ta dem ut luken også, men litt mer kronglete. Men å gi smokk osv er kjempelett gjennom luken.

Så jeg synes vogna fungerte supert jeg =)

Men ville ikke brukt den til små barn som trenger å sove på dagtid, iallefall ikke om du skal ha begge hjemme. Jeg har to år mellom mine, ser at du får barn tettere enn meg. Nå vet jeg ikke hvor mange mnd det blir mellom barna dine, men er det mindre enn 18 mnd ville jeg heller gått for en dobbel søskenvogn.

OK, så nå at du får kun ca 13 mnd mellom ungene dine. Da ville jeg gått for en dobbel søskenvogn hvor du kan legge ryggen godt ned. Anbefaler deg å ta en titt på vognene til easywalker, tfk og babytravel.

jeg har 19 mnd mellom mine og har denne vogna, og er ikke helt fornøyd...

Når den minste ble 5-6 mnd syntes jeg det ble trangt under der, og hun var for liten til sitte synes jeg, samtidig, synes jeg storebro satt dårlig i ekstrasetet når han satt framme, han skalla i kalesjen, og ville aldri ha den nede, kom også så nærme rentrekket at det nekta han...

Nå er lillesøs 8 mnd og storebror 27 mnd, og har ekstrasetet bak, går mye bedre da, men da kan ikke lillesøs ligge, bare sitte, så fungere ikke særlig bra viss hun skal sove.

Synes heller ikke vogna passer særlig godt som enkelt vogn, for må omtrent ta ungen ut av vogna for å få opp ryggen...

På den andre siden er det en lett og vrei vogn til turer der ingen skal sove eller, det regner...

.. men de turene begrenser seg når en bor på vestlandet!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...