Gå til innhold

Er Sondre virkelig så mye brukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker godt Sondre, men etter et søk ser det ut som det er et veldig vanlig navn som over 6000 har. Jøss, kjenner ingen som heter Sondre jeg. Er det virkelig så vanlig??? Snorre da, liker ikke det like godt... Sindre? Er vel enda vanligere, kjenner flere Sindrer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sindre og Sondre var navn annenhver gutt skulle hete for 10 - 15 år siden. Tror ikke det er så mange babyer som heter det. Snorre er ikke så mye brukt.

Skrevet

Ja, Sondre er nok veldig vanlig. Jeg kjenner 4 stykker, på min egen alder vel og merke, så det var vel populært på 80`tallet, men vet ikke hvordan det er nå. Personlig synes jeg Sondre er vanvittig kjedelig, samme med Sindre. Men det er nå meg det.. ;-)

Kjenner også en gutt som heter Snorre. Vet ikke helt om det er så fint navn, men jeg synes hvertfall ikke det er kjedelig. Men han er litt uheldig og blir kalt for Snørre på barneskolen!

Men hvis du liker Sondre, så hvorfor ikke bruke det, hvis det er det du skal? =)

Skrevet

Jeg kjenner en Sondre på 17 år, og en Sondre på 8 år. Navet har vært på navnetoppen de siste 10 årene i følge SSB, bare i fjor ble det født 258 Sondre'r :-)

Skrevet

Kjenner en Snorre og en Sondre, på henholdsvis 40 og 8 år. Så ikke så mye brukt her i området iallfall. Synes Sondre er veldig fint.

• 2 uker senere...
Skrevet

Blir navn brukt mer i noen deler av landet enn i andre?

Jeg kjenner ingen sondrer jeg nemlig, men flere sindrer. Jeg er vestlending.

Skrevet

Tror det er mer tilfeldig hvem man kjenner... Han ene Sondre jeg kjenner er Bergenser, den andre er Kristiansander :-)

Skrevet

Kjenner 3 Sondre som alle er 5-7 år gamle.

Skrevet

Kjenner/vet om mange Sondre*r..

De er fra 4 år og opptill 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...