Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på A-hus på onsdag, hvor vi skrev søknad om IVF til Riksen. De tok også blodprøver av oss begge, som de skulle få svar på før de kunne sende søknaden. Er det noen som veit ca hvor lang tid vi må regne med å vente før vi kan sette i gang? Og om de evt stenger om sommeren så vi ikke kan forvente å få satt i gang før til høsten? Legen på A-hus sa at det ikke var noen ventetid, men alt det andre har jo tatt så lang. Selve utredningen har jo tatt over 1.år.

Håper noen veit litt mer enn meg, er så frustrerene å vente og ikke vite noen ting;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.Jeg kan fortelle om min prosess,men jeg tilhører St.Olav.

Volvat sendte inn søknad for oss(i begynnelsen av mars),og vi fikk igjen brev fra sykehuset ca en mnd etter(begynnelsen på april)

Da fikk vi med blodprøvesjemaer som vi måtte ta for å bli godkjent(sikkert samme som du tok hos legen)så fikk vi et sjema som måtte fylles ut. Da vi fikk bevet måtte vi ringe inn å takke ja til plassen og svare på noen sp.mål. og da jeg ringte var det gått for mange dager siden mens til at jeg kunne begynne på medisiner og måtte ringe inn neste mens.

Så nå skal jeg begynne på medisiner allerede neste uke.Det har gått utrolig fort.Først ringte jeg og spurte om jeg kunne utsette det en mnd men de holder stengt i en mnd om sommeren til uttak og frys prosedyren og skal derfor inn på uttak og innsetting allerede i begynnelsen på juni(hvis alt går som det skal)

De har ikke stengt for de som er i en prosedyre men tar ikke inn nye i ferien.For da er de jo underbemannet.

Jeg også trodde jeg måtte vente i mange mnd og fikk en rimelig overraskelse når jeg fikk brev fra de så fort.Kan jo ha noe med at de skal ha stengt.

Vi har vært på utredninger igjennom fire år.

Du er 83 modell du også ser jeg? Da er vi like gamle;)

Hva er feilen hos dere?

Jeg har en tett eggleder og mannen godtatt frisk,noe lite svømmere men ellers bra.

Håper jeg har fått svart på det meste du lurer på....eller bare spørr så skal jeg prøve å svare utfra det jeg vet..Men blar du igjennom noen sider her så finner du ut utrolig mye..

Lykke til...;)

Skrevet

Så det går såppas fort altså. Håper vi rekker å komme med før de stenger for sommeren da.

Det som er "galt" hos oss er at mannen har ikke så mange raske svømmere. Hvor dårlige de egentlig er, er det delte meninger om. En lege sa for 3år siden at han måtte ha prøverør for å få barn. Men når vi begynte utredningen på sykehuset så sa de at de ikke var så dårlige at det skulle være umulig. Så ble jeg sendt til lap. hvor de fant ut at jeg hadde endometriose. Dette fjernet de, så da skulle alt være greit med meg. Men så kunne det være at endometriosen kom tilbake igjen da..

Jeg hadde også en periode hvor jeg hadde stressa eggstokker, fordi jeg ble så fryktelig opptatt av det å få barn, og det at det ikke skjedde gjorde jo at jeg tenkte mer og mer på det. Men det har nå gått tilbake, er ikke så stressa lenger.. Tror jeg ;) Legen sa i hvertfall at eggstokkene var tilbake til normalt ;)

Skrevet

Hei. Vi var på første undersøkelse på rikshospitalet i juni i fjor. Fikk svar i august, da manglet en blodprøve vi var nødt til å ta. Den tok vi tidlig i september. Den skulle analyseres på laboratoriet på Ullevål og det skulle ta ca 10 uker. Når julen kom hadde vi fremdeles ikke hørt noe. Men så, i januar ble vi innkalt til info møte og så begynte jeg på nesespray 17.mars. Nå har jeg ruget i 11 dager og skal ta blodprøve i morgen.

Lykke til med ventetiden.

Skrevet

Hehe uff det er ikke greit med de legene...de sier så mye ulike ting..

Jeg også var veldig stressa på dette men de har aldri nevnt det på undersøkelser. Jeg ringte sykehuse ang svømmerne,og de sa at de var mer enn bra nok for på volvat sa de at de trodde de var litt for dårlige.

Men du skrev:"Men når vi begynte utredningen på sykehuset så sa de at de ikke var så dårlige at det skulle være umulig." mener du mulig på slutten der?

JAAAA håper dere kommer inn før sommerferien dems,det er så deilig følelse bare det å være i systemet(selv om jeg ikke klarer å glede meg)gleder meg jo på en måte da

Bare husk datoen for siste mens du,så du ikke må vente ekstra mnd.hehe som jeg måtte.(men jeg hadde jo gått for mange dager over alikevel)en skal begynne med medisiner noenog20dager etter føste mensdag,kommer ann på hvor lang syklus en har.

Skrevet

hei:)

kan jo fortelle hvordan vi ligger ann i løypa, selv om det er vanskelig å sette en fasit på dette... kan jo komme avbestillinger etc. Jeg var på LAP 28 februar. der fant de en tett eggleder, en del endo og cyste på eggstokken. de fjernet mesteparten av endo, men kunne ikke ta alt. derfor ble jeg satt på zoladex som skulle sette meg i overgangsalderen for en stund og tørke opp resten av endo. 16. april var vi på forsamtale. De andre vi hadde informasjonsmøte sammen med skulle begynne i august.(Riksen er sommerstengt) men siden jeg allerede gikk på medisiner skulle vi begynne med spray 19. mai og ha egguttak i ca uke 24....... så vi var heldige og fikk tatt dette før ferien, men det kan jo hende at dere må vente til august........

uansett masse lykke til videre:)

Skrevet

Hei drømmer om en bolle i ovnen.Da har vi egguthenting samme uke hvis alt går som det skal da velåmerke.

Lykke til videre du også,vi får holde hverandre oppdatert;)

Skrevet

Vi tilhører St.Olav og sende søknad i midten av mars. Da hadde vi tatt alle blodprøver, samt sædprøve i august/september -07. Jeg startet med spray allerede 9.april, så det gikk veldig raskt for våres del. Har inntrykk av at de er kjappe ved St.Olavs. Greit å slippe å vente så lenge, håper dere kommer raskt i gang =) Lykke til!!

Skrevet

Takker for svar ;) Håper virkelig at jeg slipper å vente til over sommeren. Når det først er bestemt at det blir IVF så vil jeg bare komme i gang så fort som mulig! Er ikke spesielt tolmodig av natur ;)

Håper det går bra med alle dere, og at vi får 2009 baby alle man!

Lykke til!!

Skrevet

Heisann!

Jeg holder til på stOlav også, men for oss tok det betydlig lengere tid. Noe av grunnen til dette var at på grunn av labre svømmere så må vi ha icsi og da skal det taes kromosomprøver først. Det tok ca 6 uker å få svar på disse, noen plasser hele 10 uker. Sjekk ut om dere skal ha icsi og spør om å ta disse blodprøvene så fort som råd er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...