tante grusom master of law Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Blir så frustrert! Har alltid hatt det så ryddig hjemme, men siden sønnen min begynte å gå for flere mnd siden, så er det jo helt umulig å holde det pent!!! Leker overalt, skuffer blir dradd ut, til og med brødskiver i høytaleren!! ( ikke spør hvordan) Man kan jo ikke gå konstant å rydde vel? Hvordan klare å akseptere rotet? Vi er vel ikke de eneste som har det slik?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Her er det strøkent til enhver tid!! *drømme* Nei gitt, klin umulig å holde det ryddig lenger enn 5 min her.. *sukk* Men blir vel bedre med åra får en satse på =)
Tommage♀♂ Skrevet 27. april 2008 #3 Skrevet 27. april 2008 Heh, jeg har 2 som roter jeg... Føler jeg rydder og rydder, men blir likevel flau om det kommer ubudne gjester=/
Gjest Skrevet 27. april 2008 #4 Skrevet 27. april 2008 Vi har det slett ikke ryddig støtt, nei. Så det er flere som har det som deg. Slapp av - litt rot har aldri drept noen. :-)
Gjest Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 jada, det er helt normalt. her flyter det over med leker da, men mini er så flink å rydde de selv da.. han liker å tømme kassa, bare for å putte alt oppi igjen... mat i stua? her er det forbudt..! INGEN får ha mat i stua her...
hit og dit Skrevet 27. april 2008 #6 Skrevet 27. april 2008 Barneleker er ikkje rot, men det gjer huset til ein heim =) Her er det som regel leiker, dvd, ukeblader og generelt alt som kan hivast på gulvet fra ca 74cm høgde overalt. Klokke sju så normaliseres det seg =) Men dette er ikkje rot, det viser berre at me har ein aktiv og glad unge. Ikkje skjemst eg om det skulle komme besøk heller.
Gjest Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Jeg er opprinnelig en ryddefreak, men jeg har faktisk blitt vant til leker, åpne kjøkkenskuffer med innholdet lettere spredd utover kjøkkengulvet. Stenger for de kjøkkenskapene som ikke er barnevennelige, smårydder litt underveis og lemper alt oppi skuffen og lekekassanår kvelden kommer. Han får lov til å styre rundt og da blir han så fornøyd. Og da er jeg fornøyd også. Mye mindre slit å akseptere litt rot enn å stresse fordi det er rotete har jeg funnet ut.
kelso Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 Lurer bestandig på hvordan de klarer å ha det så ryddig de som har flere barn? Har bare en på 7 1/2 mnd- og føler det begyner å komme ut av kontroll. Tenker at jeg bare må akseptere det for en periode.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 rydder når de har lagt seg:) gitt opp forsøket på dagtid, vedder de har inngått en avtale om å rote max!! hehe.. ser ikke på leker som "rot" da. men klær,kopper o.l rydder jeg vekk i løpet av dagen da:)
meg & to små vampyrer Skrevet 27. april 2008 #10 Skrevet 27. april 2008 Her er det rotete hele dagen og mer ryddig om natta etter lille vampyr er lagt.
tante grusom master of law Skrevet 27. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. april 2008 Godt å høre at det er flere som har det slik. Håper jeg greier å slå meg til ro med at det kommer til å være slik for en tid fremover!
Fire småtroll Skrevet 27. april 2008 #12 Skrevet 27. april 2008 He, he, nå satte jeg meg akkurat oppgitt ned i sofaen og lurte på om jeg skulle lage et innlegg om akkurat dette.... Husarbeid er en utrolig utakknemlig jobb! Jeg ryddet, støvsugde og vasket hele huset på fredag og nå ruller vesla rundt på gulvet her og spiser bøss og smuler så hun ikke trenger lunsj ;-) Må nok bare finne frem støvsugeren gitt... Nå har jeg tre barn da, og uansett hvor mye jeg rydder er det alltid rotete... Men selv om jeg stadig flyr og smårydder og tar en skikkelig opprydning om kvelden har jeg senket skuldrene veldig. Det er aldri skikkelig møkkete her, så da får de som evt skulle stikke innom tåle å se at det er litt rot og leker rundt omkring. Vi lever jo her :-)
mamma-til-4 Skrevet 27. april 2008 #14 Skrevet 27. april 2008 Nå har minsten begynt å krabbe rundt,dra ut ting og velte lekekassene her nede,så nå om dagen er det komplett kaos:))) Holder akkurat på å rydde(har pause nå) for så og støvsuge og vaske gulv.Synes det blir bøssete hver dag jeg.Nå har jeg ikke støvsugd skikkelig og vasket på 2 dager..... Skal sies at vi har 2 hunder og katt i tillegg til alle 4 barna så det er vel vanlig at det er litt kaos innimellom hos folk....håper jeg.... Som min mor sa i talen til bryllupet: Du er ram med jif skurekrem og vaskekosten,jenta mi....fordi om det ikke alltid ser slik ut )))) Jeg prøver å få det til å se bra ut,men jeg blir gående og gjøre noe hele tiden.
*ale* Skrevet 27. april 2008 #15 Skrevet 27. april 2008 Very norrmalt!!! Har to rotekopper i hus, i tillegg er jeg selv ikke såååå flink å rydde etter meg... Så her er det herlig innimellom.. Hater også gjester som ikke gir meg fem minutter på å plukke opp det verste, fjerne litt klær, plukke opp matrester og finne duken og legge den på Går seg vel til etterhvert..
elinmamma Skrevet 27. april 2008 #16 Skrevet 27. april 2008 For å snu det på hodet: Det er unormalt å ha det strøkent med barn i hus!
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 27. april 2008 #17 Skrevet 27. april 2008 Rot???? Nei, det har vi IKKE sett............ ;0)
Gjest Skrevet 27. april 2008 #18 Skrevet 27. april 2008 Mammo&mallo, det var bra skrevet. er helt enig med deg.
Gjest Skrevet 27. april 2008 #19 Skrevet 27. april 2008 Et ryddig hus kan man fint ha,, men strøkent? det skjer kun når sambo og datter er ute av huset hehe Vi har en regel om at alt av leker skal brukes på rommet hennes vi da, og jeg har sortert lekekassene slik at hun har tog i en, lego i en, dukker i en osv, og hun får kun leke med en kasse av gangen. Om hun leker med duplo og så vil leke med dukker isteden så må hun rydde opp duploen først. Det gjør det MYE enklere å holde det ryddig Når hun ikke hadde eget soverom så var det mye leker i stuen, DA holdt jeg på å bli gal!!!!
Trulte76 Skrevet 27. april 2008 #20 Skrevet 27. april 2008 det er helt normalt når man har barn. Jeg greier ikke ha det strøkent til enhver tid med to unger i hus.
Line_78 Skrevet 27. april 2008 #21 Skrevet 27. april 2008 Helt normalt å ha det litt rotete ja :-) Eller man kan velge å kalle det koselig ;-) Hadde nesten syns det var rart om noen med småbarn aldri hadde det rotete noensinne.
Trebarnsmamma30 Skrevet 27. april 2008 #22 Skrevet 27. april 2008 Har faktisk vært på besøk hos folk som har flere barn, hvor en ikke kan se i det hele tatt at det bor barn i huset..ikke en leke å oppspore, ikke en sykkel utforbi eller hva det måtte være.. synes det er litt rart også jeg! Liker å ha det ryddig jeg også, men det er helst ryddig her når barna sover.. får jeg besøk på kort varsel eller det plutselig ringer på døra kjenner jeg at jeg blir litt stressa.. ikke så gøy når det ringer uventa på døra og huset ser bomba ut, og en selv går rundt i pysjbuksa enda langt på dag..
Trebarnsmamma30 Skrevet 27. april 2008 #23 Skrevet 27. april 2008 Men folk som har det helt strøkent selv om de har barn har kanskje ryddet som galne før de fikk besøk da? Godt mulig.
Gjest Skrevet 27. april 2008 #24 Skrevet 27. april 2008 vi har en regel om at alle leker som regel skal lekes med på rommet vi da, og der er det også lov å rote så mye hun vil. har stor opprydding en gang i uka, resten av uka er rommet hennes som regel en lekehule hvor hun stor koser seg. stua og kjøkkenet liker vi å ha ryddig siden vi har åpen løsning, så det blir tatt jevnlig. men ikke noe hysterisk vasking og rydding her da, bare normal orden vil jeg tro
camilla^ Skrevet 27. april 2008 #25 Skrevet 27. april 2008 Her er det ryddig en veldig kort tid etter det er ryddet og vasket. Jeg blir regelrett sjokka om det er nogenlunde ryddig en hel dag. (og vi har vært hjemme) Så hver gang det kommer folk er det panikk rydding, og soverommet mitt blir ett katastrofeområdet mens gjester er her. Men det får lov til å være rotete, men jeg vet det skal være rent under rotet. Altså rent gulv, så støvfritt som det går ann osv. Så om de rotet 5min etter jeg har vasket får det så være, det er RENT!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå