vi3blir4 Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 jeg og mannen min har prøvd å bli gravide i litt over et år nå, og var hos legen og startet utredning i midten av denne mnd.. han skulle sende meg til gyn for en sjekk.. noen som vet hvor lang ventetiden er for å komme til gyn? tar selve prosessen lang tid, før man evt får hjelp? (f.eks aih/ivf?) noen som vet??? :-/
PeggyPreg Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Hei Vi startet utredning i begynnelsen av desember. Hadde første samtale på Riksen i slutten av januar- og kunne da starte med aih forsøk ved neste mens- for meg var det akkurat en mnd fram i tid ( var der rett etter en mens- så det er jo sjelden man må vente en mnd) Ble så gravid på dette forsøket- og er nå 10 uker på vei. Alt i alt synes jeg det gikk veldig raskt når først søknaden ble sendt. Lykke, lykke til!!!
Lillemor i magen <3 Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Hei!! Nå spør jeg sikkert dumt, men hva er aih/ivf forkortelsen for? Bare lurer for vi har prøvd snart ett år og lurer på hvordan veien videre blir hvis man eventuelt skal på utredning.
PeggyPreg Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 har ikke de eksakte engelske ordene, men ivf brukes ofte ved prøverør- det vil si befruktning av egg utenfor kroppen- hvor befruktet egg settes tilbake i livmor. Aih er inseminasjon med sæd fra mannen din. aid er inseminasjon fra donor. Lykke til
lioness* Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 For vår del har det tatt en del tid... Jeg fikk henvisning til gynekolog, og det var 3 mnd ventetid hos vedkommende. Ringte en annen gyn som også hadde off støtte, og fikk time etter 2 mnd. Det kan lønne seg å ringe litt rundt hvis det er mye ventetid enkelte steder. Deretter henviste gyn oss videre til Rikshospitalet, som skal ta den videre utredningen. Ting kan ofte ta mye tid!! Dette er prosessen for oss: Fastlegen desember 2007, ba om utredning Blodprøver hos fastlegen jan 2008 Gynekolog 10. mars 2008 (ringte i jan 08) (gyn undersøkelse m ultralyd) Rikshospitalet 16. april 2008 (gyn undersøkelse m ultralyd, igjen, samt flere blodprøver) Riks. 19. mai 2007 skal tas sædprøve av mannen) Deretter blir det en kikkhullsundersøkelse på meg i juni ca, hvor de ser på egglederne og ser etter evt endometriose. Så kan det hende vi blir henvist til assistert befruktning til høsten.... De har ikke funnet noe feil så langt, spent på hva de siste undersøkelsene vil vise...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå