Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Når tuppa ble født hadde jeg lyst å fullamme henne så lenge jeg bare kunne:) Men etterhvert har blitt både sliten og vond ( har galleblære betennelse og gallesteinsannfall jevnlig) skal heldigvis inn og opere den vekk men da blir jeg innlagt og tuppa tar ikke flaske. Hun er veldig glad i mat og viser stor intr for å spise. Men puppen er den beste tørstedrikk for henne selvf. Jeg har to tette så har nesten ammet rundt. Lillegutt er 2 år nå. Hun er også veldig krevende og skal kun være hos mamma. Kjenner at jeg er litt sliten og skulle ønske jeg kunne trappe ned uten dårlig samvittighet. Kanskje få ta meg noen timer borte uten tuppa. Hun er tross alt 7.5 mnd så det er vel ikke for tidlig å begynne (prøve på hvertfall) å få til amming morgen og kveld? Ammer henne nå hver 2-3 time pluss hun får grøt morgen og kveld og nå siste dagene middagsmat. Prøver med litt frukt innimellom. Hun liker veldig godt tutekoppen sin så hun tar den om hun er tørst nok. Uff hadde igrunn lyst å amme til hun var hvertfall 1 år men jeg er så sliten:( ammer også bare på en pupp fordi hun ikke vil ha den andre. Vet ikke hva jeg vil med dette men lufter bare noen tanker.
Surrehaude med to tette Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Skulle ikke være anonym på dette da:) Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Kan jo putte mme i tutekopp istedet for flaske, siden hun drikker fra den?
ohayoo Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Hvis du er sliten synes jeg du skal slutte, tuppa di og sønnen har bedre av en opplagt mor enn av morsmelk når hun er 7,5 mnd. gammel Litt morsmelk til de er rundt året er helt sikkert sunt, men hun tar ikke skade av å ikke få det heller, det er jo mange sunne og friske barn som aldri har fått morsmelk... Kanskje du kan amme bare ett måltid om dagen? Jeg har lest på flaskeposten.org at de fantastiske antistoffene vi gir barnet vår konsentreres til de måltidene vi gir det, så et ammemåltid om dagen gir like mye antistoffer som fire måltider gjør. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Herlighet, det er da ikke for tidlig å slutte å amme når jenta er 7,5 måneder! Greit at noen ammer lengre også, men hvis man ikke liker det? Da ville jeg sluttet rundt 3 måneder. Herregud, Norge er jo blitt en ammesekt! I utlandet ville de trodd dette innlegget var en spøk.
ohayoo Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Enig med anonym Det var en ting jeg bestemte meg for før jeg fødte og det var at jeg er ingen dårlig mor selv om jeg ikke ammer barnet mitt - og det var jo godt for jeg har strevd veldig med amming og har fylt på med mme siden sønnen var bitteliten. Vil gjerne beholde melken til han sover til 7 på morgenen, men nå når han er "ferdigsovet" 5-6 er det greit å ha puppen tilgjengelig så vi slipper å stå opp så tidlig ) Jeg tviler ikke på at morsmelk er bra, men hadde morsmelkserstatning vært skadelig for barna våre hadde det ikke vært lov å selge det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå