rakrias Skrevet 27. april 2008 #1 Skrevet 27. april 2008 Hei. Vi har en nydelig sønn på 16 mnd. og nå ønsker vi å et barn nr. 2. Problemet er at jeg har rundet 40 år og fra november 2007 til februar 2008 fikk lengre og lengre syklus helt til mensen stoppet. Det er så fortvilende, og jeg frykter at jeg har kommet i overgangsalderen og at det er for sent. Jeg svetter ofte, og mistenker det står i sammenheng med at jeg har mistet mensen. Jeg har forsøkt akupunktur for å få syklusen igang igjen, men foreløpig har ingenting skjedd. Jeg begynner å bli ganske opp desperat, og lurer på hvilke muligheter man har i den situasjonen jeg er i. Er det andre med lignende erfaring, men hvor det har gått bra til slutt???Har noen gode råd for å få igang syklusen?? Hva er aldersgrensen for prøverør, og kan noen fortelle meg hvordan en slik prosess påvirker kroppen (antar man utsettes for tøffe hormonbehandlinger m.m).?? ;-(
Shabby* Skrevet 27. april 2008 #2 Skrevet 27. april 2008 Jeg kjenner ikke til dette, men under "47 år"-innlegget så står det noe om donert embryo som man kan få satt inn i Valencia. Kanskje det kan være en løsning? På en måte høres det jo ut som om du har kommet i overgangsalderen, men det er jo egentlig veldig tidlig. Kan jo nevne at jeg selv har veldig uregelmessig menstruasjonssykluser, og at Rosenrot har hjulpet meg veldig der. Kanskje det kan være verdt å prøve?
rakrias Skrevet 27. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2008 Jeg skal sannelig prøve rosenrot..Jeg vil prøve alt annet enn donoregg. Der går nok grensen for mitt vedkommende..
Nilla43 Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Hadde samme problem som du før jeg ble gravid med førstemann i 2006 - fikk lenger og lenger sykluser (men mensen stoppet ikke, altså). Et besøk hos gynekolog fortalte meg at alt var bra, heldigvis, jeg fikk pergotime og orden på syklusen igjen, og ble gravid på første forsøk. Nå venter jeg nr 2 uten hjelp av noe slag. Håper du får orden på sylkusene igjen - ta iallefall en tur til gynekolog for å finne ut hva som kan være problemet. Lykke til:)
Gjest Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Tror jeg ville ha oppsøkt en gynekolog og fått tatt noen prøver for å finne ut hvor landet ligger. Han kan sikkert hjelpe deg i fht menssyklusen også. Har du prøvd akupunktur? Har lest at det har hjelpt andre. Lykket til
rakrias Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2008 Jeg er i gang med akupunktur, men hittil har det ikke skjedd noe (selv om akupunktøren er sikker på at det skal hjelpe). Vi får seg hvordan dette ender...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå