Gå til innhold

daniel er tatt.... andre forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er sååå vanskelig å finne et guttenavn.

Krav: enkelt, internasjonalt (ikke et typisk norsk navn da sambo ikke er norsk). Selv heter jeg Julie og sambo har et navn i samme stil, og da syns jeg det passer med enkle navn til barna.

Har alltid syns at daniel har vært et nydelig navn. og har alltid tenkt at hvis jeg noen gang får en sønn, så skal han hete det. Det er få guttenavn jeg syns jeg er virkelig fine, og daniel passet så bra. både jeg og sambo elsket det navnet, det høres så fint ut både på norsk og på hans sitt språk. Men nå har to venninner av meg nettopp valgt å kalle sønnene sine for Daniel. og en liten gutt i sambo sin familie heter det. Fikk vite i dag at hun venninna mi hadde valgt det navnet. .følte hun bare hadde snappet det rett foran nesa på meg, selv om hun visste jo ikke at jeg hadde tenkt til å kalle min det da.

Men synd at det fineste guttenavnet jeg visste om er blitt tatt rett foran nesa på meg. men men. det må man vel bare regne med....

Hvis jeg får ei jente skal hun hete Sara tror jeg (også enkelt og fint på begge språk). Men jentenavn er lettere å finne enn guttenavn. Kan dere hjelpe meg å finne (gutte)navn i samme stil? enkle. pene internasjonale navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med:

David

Erik

Emrik

Martin

Robert

Adam

Oliver

William

Peter

Julian

Benjamin

Skrevet

Hm.. Kan jo si at dere har tenkt på det samme navnet?? Sliter litt med det samme faktisk=S Jentenavnet som vi vil bruke, om vi får en jente en gang da;), er brukt i relativt nær familie. Men vi kommer mest sannsynlig til å bruke det likevel, uavhengig av hva andre måtte synes.

Nå har du jo flere rundt deg som har brukt navnet da, så forstår at det kan bli litt vanskelig å velge akkurat det navnet. Hva med et dobbelt navn??

Ellers liker jeg disse guttenavnene:

Marcus

Leander

Sander

Christoffer

Mads

Skrevet

Hva med:

Isak

Lukas

Ludvig

David

Sakarias

Lykke til.

Skrevet

Etter min menig er både Daniel og Sara navn som er utgått på dato for lenge siden - de har begge ligget på Navnetoppen de siste 10 årene, og er svært lite spennende navn - min mening. Det burde med andre ord være fult mulig å finne andre, like fine navn, til deres kommende barn. Hva med:

David

Philip

Cedrik

Emanuel

Anton

Edvard

Julian

Adrian

Lucas

Leon

Theo (dor)

Christoffer

Axel

Didrik

Sofia

Mathea

Salma

Sienna

Natalie

Anna

Ada

Skrevet

Daniel er et pinglenavn, vær glad sønnen din slipper å hete det!

David er flott og sterkt.

Enda flottere er

Anton

Albert

Oscar

Skrevet

Daniel er da absolutt ikke noe pinglenavn! Mitt søskenebarn heter nettopp det, og han er laaangt ifra noen pingle! Så det så.. ;-)

Til HI:

Det var jo dumt at favorittnavnet ditt ble snappet rett foran nesen din! Her er noen internasjonale navn som jeg liker godt, men hvor enkle du synes de er vet jeg ikke..

Aleksander

Benjamin

Kristoffer

Markus

Adam

Skrevet

Disse guttenavnene liker jeg!

Christian

David

Edvard

Jonathan

Martin

Oliver

Peter

Sebastian

Victor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...