Gå til innhold

Hjelp, vi tenker å kanskje flytte.. Fra NordNorge til muligens Ålesund.. Hvordan er det å bo der a?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er selv fra Åse.

Rett ved Moa /spjelkavika.

Ikke så langt unna sykehuset.

Har trivdes veldig godt der, fin plass for unger å vokse opp.

Kort vei til fjorden om sommeren, en kort spasertur til 3 store kjøpsenter og god buss forbindelse til byen.

Hadde selv aldri lappen da jeg bodde der, og det var ikke noe problem.

Hvis jeg noen gang skal flytte hjem igjen, ville jeg nok bodd på Åse, moa, lerstad området.

Olsvika er også fint, men der er vel bussforbindelsen ikke fult så god, så sant det ikke har endret seg veldig mye de 7 åra jeg har bodd i Drammen da.

Skrevet

Eneste minus er vel været hehehe

Men siden du er fra Nord Norge så er du kanskje godt vant med dårlig vær?

Er jo ikke ordentlig vinter der, og sommeren kan være kjip:-)

Men når været er bra, er det ingen steder det er så vakkert som på Sunnmøre:-D

Skrevet

Været er vel neppe verre enn her da!!? Hehe :P

Er det mye vind/regn da?

Er det forresten åpen barnehage der?

Skrevet

Velkommen skal dere være til Ålesund, kystens diamant!! E e veldig gla i byen min og har bodd her heile livet. Om dere bosetter dere en plass mellom Moa og byen, så går det busser hvert kvarter. Litt skjeldnere på Lerstad-siden tror e. Med barn så e her masse å finne på. Om dere liker å gå på fjellet så har vi flere i umiddelbar nærhet, Aksla, Sukkertoppen, Sula, Emblemsfjellet. I Borgundgavla, som vi er så heldig å bo like ved, er det supert for hele familien!! Flott turområde. I høst åpnet barnas Leikeland her i byen. Har vært der en del ganger, heilt supert der!! Atlanterhavsparken er også fole spennende!!

Når flytter dere evt?

Skrevet

Til høsten/tidlig vinter er planen :):)

Siden jeg er i perm og han begynner å jobbe til sommeren (på havet), så er vi jo ganske fleksible.

Enda¨på planleggingsstadiet..

Hvordan er leiemarkedet der da?

Skrevet

vi flytter til ålesund i sommer! eller nærmere bestemt Langevåg i Sula kommune:) 15 min til Moa med bil:) sambo er derfra og har litt familie der, bortsett fra det så kjenner jeg ikke noen der. så det blir litt spennende! Jeg gleder meg til å flytte til Langevåg, virker som en kjempeplass. går forresten båt til ålesund sentrum derfra, tar ca 7 min. :)))

Skrevet

er forresten åpen bhg i langevåg ja:) har kjøpt hus vi, kostet 2,2 for nybygd enebolig med tomt :D

Skrevet

Kjøpesenteret på Moa er vel Norges 3. største trur.... (at dei meinte det var!!) Elles finnst det mange fleire øyer enn dei som høyrer Giske Kommune til.... Til "mi" øy får du barnehage plass på dagen!! Jobb er det litt verre med, men ikkje spesiellt vansklig om du ikke vil pendle...

Skrevet

Så artig:)

Syns det er veeldig skummelt i.o.m. at jeg ikke kjenner noen der, og er jo kjempelangt hjemmefa!

Blir i tillegg mye alene med lillepia.

Hvor bor dere nå da?

Skrevet

hvor er "di" øy da? vi står på venteliste for bhg :/

Skrevet

Leiemarkedet er jeg dessverre ikke oppdatert på... Noen år siden vi leide. Men innbiller meg at det skal være greit å finne leiligheter i alle fall. Åpen bhg tror jeg ikke her er, men det arrangeres småbarnstreff flere plasser i byen. Både i sentrum, Bogneset, oo inne på Moa en plass. Så det kan jo være en ide for å bli kjent med liitt folk:) gamle barn du har da?

Skrevet

Siden du står på venteliste så er det neppe aktuelt! Du må nok trå til med en fergetur!!

Skrevet

Okei, ja for det e ikke særlig med leil til leie på finn, zett osv.

Vi vil vente litt med å kjøpe.

Jenta mi er 12 mnder.

Skrevet

nå bor vi i trondheim, har bodd her hele livet jeg. så det er litt langt unna min familie, er ikke bare å ta en dagstur!

tror det blir bra med litt forandring nå:) venner skal man alltid klare å få seg :)

jenta vår er forresten 16 mnd:)

Skrevet

Kanskje jeg sender deg PM hvis vi bestemmer oss helt da ;)

Godnatt:)

Skrevet

Du kommer jo nærmere meg og jeg kan ærlig talt ikke finne på en bedre grunn enn det:)

natta fra tipisteika

Skrevet

Ja det vil jeg si er god nok grunn, Tika ;D

Nå er det vel bare for S å finne jobb, så er vi på tur :o hjelp..

Skrevet

Min kjære er fra Åse, så når vi er på besøk så bor vi på Åse, skulle jeg flyttet til Ålesund så hadde det blitt Åse med utsikt mot fjellene, eller øyene på Vigra .. nydelig natur og kort vei til sentrum..

Synd jeg ikke får med meg min mann på flytting den veien...

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

E bor i Ålesund:) i sentrum faktisk..

Kjempe fint for barna:)

Har bodd en del på østlandet, og e må si at ingenting som slår byen min hehe;)

Så velkommen skal du være:)

Skrevet

Takk for det, ser ut som vi kommer:)

Skrevet

Jeg kommer fra langevåg:) Hehe...

Skrevet

i sula kommune får du billigere hus :) og det går buss hver time til byen etc :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...