Gå til innhold

Sessa! Hva het den navnsiden igjen??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I don't know... Gjorde bare et søk på google da du etterlyste sånne sider så jeg har ikke lagret det jeg heller... Prøv å søk på "navn betydning" og se om du får opp noe vettugt! ;)

Vi har valgt navn som ikke har betydning vi... hehe. dvs, Linea er oppkalt etter carl von linné (han med erteblomstene) og det er jo et blomsternavn. Linus har jeg heller ikke funnet noen betydning på annet enn at det kommer fra latin. ;)

Så flott, Loppelill! Da får jo begge ungene blomsternavn, da. Og om jeg får med mannen på Lilly på neste unge så blir jo hele buketten komplett! ;) (Er overbevist om at vi får en jente til slutt nemlig!)

Nei, Carl von Linnè er ikke hvem som helst, men er liksom ikke sånn at man tenker på et etternavn som inspirasjon til et søtt lite jentenavn heller da! ;)

Måtte slå opp

23. mai 1707 ble Carl Linnæus født i Råshult i Småland, og som gutt viste han ingen tegn til noen usedvanlig begavelse. Men hans navn er blitt stående som et av de aller største innenfor naturvitenskapen, og han nevnes ofte i samme åndedrag som Darwin. Hans organisering av planter og dyr har vært utgangspunktet for den systematikk som fortsatt brukes, selv om forskning ikke minst innenfor genetikk har ført til store endringer i plassering. Han ble døpt Carl og fikk Linnæus etter sin far, og da han ble adlet i 1761 tok han navnet Carl von Linné.

Så da het han egentlgi Linnæus (ikke så langt unna Linus vel?)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...