RaPe Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Liker så godt navnet Erlend, og nå er kaaaaaanskje gubben på gli også, -etter å ha jobba med det i 4 år ;-) Kanskje klarer jeg å overtale han helt hvis jeg har et fint mellomnavn? Resten av familien har mellomnavn, som vi har "til pynt", altså ikke brukt til daglig...Men jeg finner liksom ikke noe som klinger helt til Erlend... Forslag anyone?
Gjest Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Erlend Mathias Erlend Nikolai Erlend Andrè Erlend Sebastian Erlend Kristoffer
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Erlend er et solid navn som står best alene. Bør i alle fall ikke kombineres med navn av helt annen type, eks. Erlend Alexander.
mamma til Isak Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Er enig med Turbotrollet: det første jeg tenkte på var Erlend Nikolai.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Tenkte Erlend Nikolai med en gang jeg leste innlegget.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Rart!!! Jeg tenkte også Erlend Nikolai før jeg hadde sett hva andre foreslo! Du må nesten ta det
Gjest Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Erlend Olai Erlend August Erlend Andreas Erlend Johannes Erlend Matias Erlend Johan Erlend Tobias
Gulp Skrevet 26. april 2008 #9 Skrevet 26. april 2008 Vår gutt heter Erlend, og skulle egentlig hete Erlend Nicolai...
Vannmann35 Skrevet 27. april 2008 #10 Skrevet 27. april 2008 Erlend Olai synes jeg passer flott sammen. Erlend NikOLAI er også ok, men foretrekker to nordiske navn, som Erlend Olai, sammen :-)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #11 Skrevet 27. april 2008 mange litt tunge forslag.. Erlend Andre er vel det letteste alternativet etter min smak
RaPe Skrevet 27. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. april 2008 Takk skal dere ha. Vanskelig ja. Spurte svigerinna mi i dag,...hun kom heller ikke på noe lurt. Erlend Andre er det som har ramla i hodet mitt også, men...vet ikke helt... kjente en gang en som het Even Andre, så det er kanskje derfor det falt seg så "kjent". Erlend Olai er ok, men tror ikke gubben liker Olai.... Er viktig at det ikke blir FOR tungt, ja, selv om det ikke vil bli brukt til vanelig... Hm... Fyr løs om dere har flere alternativer.
Gjest Skrevet 27. april 2008 #13 Skrevet 27. april 2008 Hva du enn gjør, ikke bruk Andrè som mellomnavn, det er så utrolig klisjè og et utrolig kjedelig mellomnavn! For meg virker det som mange slenger på Andrè fordi de absolutt må ha mellomnavn og de finner ikke noe annet som passer.. Synes det finnes mange bedre forslag som gir gjør navnet mer originalt. (Erlend er utrolig flott og kan gjerne stå alene også...) Erlend Alexander Erlend August Erlend Tobias Erlend Elias Erlend Emil (lang i) Erlend Sakarias Erlend Emanuel Erlend Leander Erlend Kristoffer Erlend Johan Erlend Severin Erlend Sebastian Erlend Amandus Erlend Olaves (nydelig! uttales olauss) Erlend Benedict Erlend Endrè Erlend Johannes (flott!) Erlend Josè
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #14 Skrevet 27. april 2008 Hvis det skal uttales Olaus, hvorfor ikke skrive Olaus...? Det er faktisk et navn da.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #15 Skrevet 27. april 2008 Har gått den same runden med namnet Erlend sjølve.. Enda på Erlend Andreas, Erlend Johannes eller Erlend Godtfred. Men så blei det ei jente! Eg veit at Erlend Godtfred ikkje klingar spesielt bra, me det er oppkalling, og etter litt tilvenning høyrdes det ikkje heilt teit ut. Eg er einig med dei over her, ikkje ta Erlend Andre, Andre-namnet som andrenamn er heilt forferdeligt! Då er det betre med Andreas, som klingar mykje..
RaPe Skrevet 28. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 28. april 2008 Egentlig enig med dere. André passer jo til det meste, så det blir litt sukker-aktig kanskje å hive det på... Har ikke fått helt bunn-tenning på det nei... Leander er nydelig. Stod høyt på lista mi for 4 år siden, men da var det uaktuelt for gubben. NÅ liker han det, -det er jo bare det at det gjør jo alle andre også...det er jo blitt super-pop!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå