Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer? Vi har plass på Grønland barnehagen men har nå fått tilbud om denne barnehagen. Er i tvil om vi skal bytte eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som har barna sine her? Hvor store avdelinger er det? osv

Skrevet

Det er vanskelig å svare på siden barnehagen flytter inn i nyrenoverte lokaler til høsten. Da vil også Barnas Hus barnehage, Småbarnsstuen og de midlertidige plassene i Sinsenparken slås sammen til en stor barnehage. Hvordan avdelinger etc skal være da holder de på å planlegge.

Det eneste jeg kan si er at lokalene ser ut til å bli beldig bra, med fellesrom som gymsal, vannrom, bibliotek etc.

Skrevet

Men hva med personalet som du har nå. Er de hyggelig, flinke, utdannet osv. Skjønner det er vanskelig å si grunnet dette med bygningen osv. Barnet mitt er i en avdeling på bare 10 stk. Det er fin gruppe, så hvis gruppene blir over 20 barn så synes jeg kanskje de blir litt store.

Vanskelig dette!

Skrevet

Min datter er i småbarnsstuen og ikke barnas hus, men de blir til en stor barnehage til høsten. Personalet på den avdelingen min datter går nå er veldig ok, men det er jo tilsammen 4 andre avdelinger i småbarnstuen hvor jeg kjenner noen, men 5 avdelinger i Sinsenparken og sikkert 4-5 i Barnas hus hvor jeg ikke kjenner personalet. Derfor blir det litt vanskelig å si. Sånn det er nå er avdelingene for de minte barna på 10-14 stk og for de store (over 3 år) på ca 18. Men vet ikke hvordan de har tenkt å organisere det til høsten. De ansatte vet faktisk heller ikke enda. Er veldig spent selv.

Tror rett og slett jeg hadde valgt ut i fra praktiske hensyn (hva blir lettest for dere med hensyn på henting og levering) og hvor godt dere trives med den barnehagen han er nå.

Skrevet

Super tilbakemelding! Var redd småbarnsavdelingen var på 50 stk. Egentlig trodde jeg ikke det men man kan jo frykte.

Hun trives i den barnehagen hun er i. Det er greit nå med henting og levering men hvis mannen min bytter jobb blir det det samme. Så jeg føler ikke at det er noen fordel den ene eller andre veien ang den biten. Synes det er positivt med at Barnas hus er totalt renovert. Der hun er nå er det ganske sliten. I tillegg føler jeg at det har vært mye rot i det siste. Mange vikarer betyr mye rot. Ingenting er der det skal være osv.

Ja ja, jeg skal ha en samtale med de på Barnas hus på fredag. Kanskje de kan komme noen svar.

Skrevet

Her kommer et sent svar fra hun som lurte på overflytting til rodeløkka.

Sønnen min går på barnas hus småbarnstuen.

Jeg har bestemt meg for og beholde plassen, rett og slett fordi sønnen min trives og fordi det frister med nyrehabiliterte lokaler.

Virker jo helt supert med eget rom for vannlek f.eks.

Landskapsarkitekten de har brukt viste seg og være en bekjent av meg, og hun sier at det blir fint uteareale også.

Mye slitne barnehager rundt omkring!

Jeg vet og at de jobber veldig med og få ansatt flere med pedagogisk bakgrunn.

Småbarnsavdelingene er på 9 eller 12 barn, og det virker som om det skal være det fremover og.

Avdelingene er endel på besøk hos hverandre,f.eks er 2-3 åringene på småbarnsavd en del på besøk hos de større barna, og det er av og til felles samlingstund.

Virker som om barna trives godt.

Og mange hyggelige ansatte, tross en del sykdom/vikarer.

Er spent på flyttingen. Kanskje blir det mer stabilt i fht personale og når de flytter fra midlertidige og sikkert ikke helt optimale lokaler.

Lykke til med avgjørelsen :-)

Skrevet

Det her høres jo bra ut. Tror vi kommer til å bytte.

Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...