Gå til innhold

pluss og minus med bugaboo cameleon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp jeg har den. Mye pluss står om den her, på nybakt mamma etc, ta en kikk der, men her kommer et par negative også, det er veldig mye positivt som er nevnt flere ganger, men syns det er lite nyansert når man ikke tar med det negative:

-Nesten ikke mulig å komme til handlenett når man har bagdelen på

-Utrolig dårlig fremkommerlighet på grus, brostein, stier etc med de knøttsmå hjulene (ja men kan snu den, men hallo.... tungvindt og ja vinterhjul, men da er vogna hvertfall merkelig å manøvrere)

-Syns barnet ligger litt lite beskyttet vinterstid da det er mange åpninger mellom kalesjen og bagdelen.

-veldig kort rygg, lange barn sliter med å kræsje i kalesjen i sittedelen

-Sær løsning på styre, vanskelig å finne tilbehør, f.eks. noe så enkelt som et handlenett

-Litt vinglete (dette er visst bare del av fjæringen men oppleves rart når man triller)

-Rar løsning på teleskopstang, litt rar knekk liksom (eller ingen knekk i det hele tatt så rart å trille feks i oppover bakke)

Mye positivt også altså, men noen ultimat vogn for norske forhold er Bugaboo så absolutt ikke....

Lav bagvogn, egner seg nok ikke så godt for litt høye personer. Plastbrems som virker vel enkel og sårbar for å bli ødelagt.

Raft, men ganske lite handlenett under vogna.

Ikke så bra på grus - men også veldig mange pluss, så dette blir for småting å regne :)

Har akkurat fått vogna men ikke prøvd den enda da babyen ikke er født enda. Jeg fikk et tips om dette med at det er vanskelig å komme til handle kurven under vogna når baggen er på. den er nemlig festet oppunder vogna på midten og med to små borrelåser lenger bak, disse kan løsnes og da er det bare å tippe litt på den så kommer du lett til.

Det er også masse info på vogndilla.

Annonse

Enig med bremsen, den er litt rar og plassert på håndtaket. Men tror den egner seg bra for høye, stangen kan hvertfall gjøres høy. Bagdelen er lav, men sportsvogndelen er dertil høyere så man får veldig god øyekontakt med barnet når setet er vendt mot deg. Syns vogna er dyr, men man får også solgt den for en bra pris på finn etter at man har brukt den så hvis man har pengene er det en vel så bra "investering" som å kjøpe en billigere vogn man kanskje ikke får solgt igjen. Vogna er hvertfall god å trille på glatt underlag, men jeg syns ikke den er noe særlig på røffere terreng. Kan jo bruke vinterhjul, men da mister man mye av den gode kjørekomforten, og litt dumt å måtte ha to sett med hjul.

Hadde jeg kjøpt vogn på nytt, tror jeg jammen jeg hadde gått for en Teutonia spirit...

Mine negative erfaringer med Bugaboo

- Må legges sammen i 2 deler, dette syns jeg var utrolig tungvindt.

- Vogna dra mot den ene siden, man blir veldig sliten i armene av å trille om det ikke er paddeflat vei.

- Utrolig tungt å vippe vognen opp på fortauskanter(den er vel egentlig ikke ment for å vippes opp)

ja det var det jeg kom på i farten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...