Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Jeg pumper og pumper, men det kommer ingenting! Jeg har MASSE melk så det er ikke grunnen. Har avent sin manuelle pumpe, og har fulgt bruksanvisningen så godt jeg kan. Noen som vet hva jeg kan ha gjort galt??
Kitty75 Skrevet 26. april 2008 #2 Skrevet 26. april 2008 Det gjelder om å få igang utdrivningsrefleksen. Mange tips der- slappe av, stryke lett over puppen og rundt brystknoppen, tenke på babyen, se på bilde av babyen, tenke på babyen om gråter etc. Noen får det lett til, andre strever litt. Noen bruker nesesprayen for å få hjelp.
LaPaysanne Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Husker at første gang jeg prøvde, hadde jeg satt inn ventilen feil vei slik at det ikke ble vakuum. Ergo ikke en dråpe ut:-)
fjollefrua Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 har samme problemet som deg. Klarte ikke få ut noe med manuell pumpe, så jeg leide en dobbel elektrisk fra apoteket der jeg bor og da kom det litt. Jeg har lite melk i utgangspunktet, og fikk ut masse i forhold til med den manuelle. Med den manuelle fikk jeg ut kanskje 10 ml tilsammen, men med den elektriske ihvertfall 30... Pumpet annenhver time i to døgn med ett døgn pause og deretter annenhver time igjen i to nye døgn. Gjorde dette for å øke produksjonen men det har ikke fungert for meg. Gikk t.o.m på kvalmestillende medisiner for å få mer melk, og spray for å lette utdrivningen... INGENTING hjelper... Nå får han bare det jeg har og flaske med MME etterpå til han er mett... Hvordan vet du at du har MASSE melk egentlig? Det trodde nemlig jeg også, men puppene er tomme etter 5 min amming...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #5 Skrevet 27. april 2008 Hadde samme problem som deg med Avent sin manuelle pumpe. Kom ikke en dråpe melk selv om jeg hadde spreng. Skyltes ikke sein utdrivningsrefleks, måtte bare fjerne den løse plastdingsen inni pumpa for å få skikkelig vakuum. Da blei det fart på sakene gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå