Gjest Skrevet 26. april 2008 #1 Del Skrevet 26. april 2008 . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137575413-%C3%A5pen-jobbs%C3%B8knad-noen-som-vet-hvordan-man-skriver/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaRiAnNe_85 Skrevet 26. april 2008 #2 Del Skrevet 26. april 2008 Slik skriver du en god åpen jobbsøknad: En åpen søknad har mange fellestrekk med en ordinær søknad. Den store forskjellen er at du tilbyr din arbeidskraft, uten at den er annonsert fra den aktuelle arbeidsgiveren. Instruksjoner: Si hva du ønsker Er (firmanavn)….… Min nye arbeidsgiver Fortell hva hensikten med brevet er Jeg ønsker med dette brevet å presentere meg som en mulig ny medarbeider. * Trenger dere flere medarbeidere? * Har dere nettopp pensjonert en medarbeider? * Er det en medarbeider som snart skal slutte? * Er det en medarbeider som snart skal ut i permisjon? Fortell kort om din bakgrunn, maks 2- 3 linjer. (dette finner jo arbeidsgiver også på din CVen som du vedlegger søknaden.) eks. Jeg er en 25-årig oslomann samboer og et barn på 3 år. Av utdanning er jeg ingeniør innen elektrofaget. Jeg jobber i Telenor som montør og driftstekniker innen Kabel-TV og telefoni. Hva slags person er du? Beskriv deg selv med få ord. Mine nøkkelegenskaper er: Jeg er selvgående, kreativ, sosial og helhetstenkende. HER STARTER DEN VIKTIGSTE DELEN: Tenk på deg selv som et produkt som arbeidsgiver vil ha. Hvorfor skal arbeidsgiver gidde å lese denne søknaden? * Du må gi arbeidsgiver klare kjøpesignaler. * Hvorfor skal arbeidsgiver kjøpe deg? * Hva har du å selge? EKSEMPLER PÅ FORMULERINGER: Er det en bedrift som har fokus på teamwork og samarbeid, så kan jo et kjøpesignal være: "Jeg liker å jobbe prosjekter som krever samarbeid, og det å lykkes med å fullføre oppdrag der alle har fokus og jobber i samme retning gir meg stor glede. Et annet kjøpesignal for en bedrift som formidler kunnskap kan være: "Det å formidle kunnskap til andre på en sånn måte at de må hjem og teste det har lært, er både motiverende og gledelig." Målet er å komme til intervu! Husk at målet med søknaden er å få en samtale med arbeidsgiver: Det vil glede meg om dere finner mine kvalifikasjoner av interesse. Jeg ser frem til en hyggelig samtale. Husk å skrive riktig telefonnummer (les korrektur)! Jeg kan kontaktes på telefon privat: 00 00 00 00 og mobil: 00 00 00 00 Det er viktig å følge opp søknaden med en telefon, og for all del få tak i den personen som har med saken å gjøre. Jeg tar kontakt på telefon neste uke. Med hilsen Ola Nordmann NB! Tilpass alltid din CV til den arbeidsgiver / bransjen du kontakter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137575413-%C3%A5pen-jobbs%C3%B8knad-noen-som-vet-hvordan-man-skriver/#findComment-137575975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå