Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Sønnen min på 14 mnd. sliter sånn med en forkjølelse. Jeg fikk foreslått nypeekstrakt og honning. Er det greit å gi han honning når han har blitt over 1 år? Burde jeg evt. gi han det på dagtid første gangen (tenker på en evt. reaksjon)? Er det bare spedbarn som kan få den skumle bakterien fra honningen?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #3 Skrevet 26. april 2008 Skal helst ikke gi honning til barn under 3 år. Det er for barn under 12 mnd at det er farlig,men barnet kan få infeksjoner i lunger bla annet når de er under 3 år.Dette har jeg rådført med om,og kommer ikke til å gi min på 14 mnd honning. Forstår heller ikke vitsen med at en plent skal gi ungen sin ting som ikke er anbefalt under 12 mnd,rett etter de 12 månedene.........
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Honning er greit etter 12 mnd. ja, og jeg har faktisk blitt anbefalt av to forskjellige leger uavhengig av hverandre å gi det til datteren min på 1 1/2 år når hun har hostet mye. Så da burde det vel være ganske så greit. :-)
Sweet caramel Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Du kan fint gi honning etter 12 mnd! :-)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_legen/1350873.html
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Nå var det ikke akkurat sånn at jeg vil gi han honning fordi han er rett over året, å jeg vil at han skal smake da.. Men honning hjelper mot hoste, å vi har prøvd mye annet. Så da fikk jeg et forslag om å lage nypete med honning i. Men jeg er fortsatt skeptisk til honning, derfor jeg spurte. Så også at det var kommet en advarsel på honningboksen, å det er jo bra. For det er ikke alle som vet det. Spesielt beste/oldeforeldre. Jeg har ikke gitt han det i kveld. Å drøyer lengst mulig. Men mye mulig jeg kommer til å gi det i forbindelse med forkjølelse, men ikke som pålegg enda. Takker for svar alle sammen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå