Gjest Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Hver gang jr (2 år) blir forkjølt hoster han. Vi har vært hos lege mange ganger, for han har til tider hatt antydninger til falsk krupp.De har lyttet på ham og ikke hørt piping og derfor utelukket noe annet enn en vanlig forkjølelse. Vi har fått betapred som har funket optimalt. Ellers har vi brukt efedrin, noe som også har vært effektivt selv om det har gått mange dager (uker) før hosten forsvinner helt. Nå har han fått det igjen, for n't gang og jeg har bestemt meg for å få han grundig sjekket på mandag. Har googlet litt, og dette minner velid gom astma ifh til det som står der iallefall. For det behøver ikke å være piping i brystet. Men masse annet, som tung pust og hoste ved anstrengelse, nattehoste + + + Nå lurer jeg litt på hvordan det bestemmes at et barn har astma? Hvilke tester tas og ble dere innlagt eller gjør fastlegen dette?
Gothminister Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Minien her har vært mye forkjølet og dermed hostet mye siden han var baby. Me fra han var 9 mnd gammel,har han vært tungpustet,tett og hostet. Var mye hos legen,men endte bare opp med efedrin.. De sa han hadde rs viruset og slik. De lyttet på han,men hørte ikke astma lyder der,selvom jeg er sikker på att han har det. På 1 års kontrollen på helsestasjonen ble han skikelig forkjølet samme dagen,og dermed var den tettheten,hosten og surklingen på sitt værste igjen. Fikk Flutide som forebyggende fra den dagen,og legen mente det var astma lyder der,også forklarte jeg hvordan han var og mine mistanker om forkjølelsesastma. Legen var enig med meg,men skal følges opp videre,og har fått henvisning til sykehuset,men ikke fått time enda. Dro til legen igjen etter litt over 1 uke,for da var jeg dritt lei av att han var så tett,for det plaget jo han også.. Økte dosen md Flutide,og nå begynner han å bli bra,forkjølelsen er også borte Lenger enn dette har vi ikke kommet enda..så jeg får ikke svart deg på alt du lurer på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå