Gå til innhold

Legoland, Kristiansand dyrepark, Tusenfryd eller Hunderfossen?? Får ikke bestemt oss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vi dere anbefale å reise? Har alle de parkene badebasseng? Skal reise med barna på 4 og 6 (5 og 7 i løpet av sommeren). Lurer på om minsten på 2 år skal få være hos mormor...

Fortsetter under...

Skrevet

Skal du ha med toåringen så anbefaler jeg lillehammer/øyer. Det var hvertfall knall for vår gutt som var 1 år i fjor. Litt liten til hunderfossen da men stooor kosa seg på barnasgård, lilleputthammer og lekeland. Vi skal prøve å komme oss dit en tur i år også.

Skrevet

Nå er det bare Tusenfryd av disse parkene som jeg kjenner veldig godt. og tusenfryd er supert for den aldersgruppen. og vi har utendørs badeland ;-)

Skrevet

Det er også innendørs/utendørs badepark utenfor lillehammer. Så er det basseng og slikt på hunderfossen.

Skrevet

Tror jeg hadde satsa på dyreparken, men må jo legge til at jeg bor i nærheten av den og har vært der oppigjennom hele oppveksten. De har badebassenger der :)

Ellers er jo tusenfryd gøy.

Skrevet

Vi var i legoland med guttene for to år siden, da var de 5 og 2,5 år, de prater om det enda! Skal en tur dit igjen i år, det er drømmestedet altså, de vil gjerne flytte dit ;-)

Dyreparken er også veldig fin, der har vi årskort og er mange ganger i løpet av året. Fin for både stor og liten. Spesielt gøy nå som det er både løver og tigre der..

De to andre stedene har jeg ingen erfaring med, mulig det blir en tur til Tusenfryd i sommer siden vi likevel skal til Oslo, men siden begge guttene er litt pysete når det kommer til karuseller kan det hende vi dropper hele greia.

Annonse

Skrevet

Vi har vært på alle de nevte parkene og vi har hatt med begge barna. Den minste er nå 2,5 og storkosa seg på Tusenfryd, Hunderfossen og i Kristiansand i fjor. Den minste var ikke født da vi var i Legoland, men da var den eldste ganske liten og han storkosa seg.

Min erfaring er at alle parkene har noe for enhver alder. Spm er hva dere har mest lyst å gjøre...

Skrevet

Var i dyreparken i fjor sommer og vil anbefale den på det varmeste. HUnderfossen har vi sesongkort til og jeg vil nå skryte av Lillehammer/Øyer om sommeren, for det er jo ikke bare HUnderfossen her omkring men barnas gård, Lilleputthammer, Lekeland, Maihaugen og Jorekstad i nærområdet her. Pluss at gondolen til Hafjell også er oppe om sommeren

Skrevet

HUnderfossen har ihvertfall badebasseng, både barnebasseng og et større basseng.

Skrevet

Jeg anbefaler High Chaparall i Sverige. Ganske billig å dra dit og. Der kan du se masse show, oppleve et skikkelig cowboyland men ikke minst være med på ekspresstoget der du bli en statist i et ekte show. Det kuleste jeg vært med på og passer perfekt til en 5 og 7 åring. Det er et ekte tog der du passerer indianer, fjell med banditter og dere blir ranede. Barna er pisseredde samtidlig som veldig fascinerte, men det virker som alle jeg kjenner husker det best fra sin barndom. Jeg husker det veldig godt selv. I fjor var vi der med gutten min som da var 5 og nevøen min som da var 6 - utrolig gøy;-)

Tusenfryd er morsomt men ikke på langt så bra som Liseberg i Gøteborg som også koster halvparten totalt med entre og mat. Kristiansand, hunderfossen og legoland er også fine steder å dra til;-)

I år blir det Liseberg, skara sommerland og muminland på oss - gleder meg masse!

Skrevet

1. Dyreparken i Kr.Sand

2. Legoland

3. Hunderfossen

4. Tusenfryd

Vet ikke hvor du bor, men Tusenfryd er ikke store greiene i forhold til di andre stedene du nevner.

Var i Kr.Sand dyrepark da jeg selv var liten å da datteren min var 4 år, og syns det var såååå bra der. Nå er datteren min så stor og har faktisk lyst på å besøke Dyreparken igjen hun å :-)

Gøteborg med besøk på Liseberg er også bra da

Skrevet

se på www.alv.se

det er også en kjempeflott park å dra til når man har med barn :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...