Gå til innhold

Hjelp... riktig oppbevaring av klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vasker alltid klærne før jeg legger de bort, uten skyllemiddel. Jeg stryker de heller ikke. De oppbevares tørt. Likevel; noen av klærne har fått gule flekker, nesten som rust. Ikke går det bort i vask, ikke engang med klor, og stygt er det. Utrolig kjedelig, har jo lyst til å ta vare på det. Ikke alle klærne, men noen - uavhengi av materialle. Noe er oppbevart i plastbokser og noen i pappesker. Noen som vet hva jeg gjør galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger klær i plastkasser og setter de på loftet. Har aldri hatt det problemet. Det er ikke store tempraturforandringer der.

Om man setter tøyet på ett sted der det er store tempraturforandringer, som feks ett loft om det blir kaldt der om vinteren kan det komme kondens inn i, slik at det kan bli noe stygt på tøyet. Det samme kan det gjøre om man har det i en kald kjeller, eller en fuktig kjeller. Selv om man har det i plastkasser.

Jeg legger tøy som er spesielle, fine og som ungene var veldig glad i i en egen boks. Og disse tar jeg en brødpose rundt, og så i en plastboks. Enda ikke en flekk og de har liggi der i snart 5 år nå.

Skrevet

Brødpose? Hmmm... Det skal jeg prøve! Tror du/dere det har noe å si om det ligger i plast eller i papp? Vi har det på soverommet, så der er det tørt og jevn temperatur

Skrevet

dytte

Skrevet

Ha ris ( ukokte) i ett bomullslommetørkle og hiv det oppi der du oppbevarer. Da setter fuktigheten seg i det istedetfor.

Skrevet

Tusen takk for tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...