Puncky med nr tre i magen Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Jeg vasker alltid klærne før jeg legger de bort, uten skyllemiddel. Jeg stryker de heller ikke. De oppbevares tørt. Likevel; noen av klærne har fått gule flekker, nesten som rust. Ikke går det bort i vask, ikke engang med klor, og stygt er det. Utrolig kjedelig, har jo lyst til å ta vare på det. Ikke alle klærne, men noen - uavhengi av materialle. Noe er oppbevart i plastbokser og noen i pappesker. Noen som vet hva jeg gjør galt?
Puncky med nr tre i magen Skrevet 26. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2008 Se her, kanskje det kan være noe? http://www.nyttig.no/produkt.cfm?path=31&id=369
camilla^ Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Jeg legger klær i plastkasser og setter de på loftet. Har aldri hatt det problemet. Det er ikke store tempraturforandringer der. Om man setter tøyet på ett sted der det er store tempraturforandringer, som feks ett loft om det blir kaldt der om vinteren kan det komme kondens inn i, slik at det kan bli noe stygt på tøyet. Det samme kan det gjøre om man har det i en kald kjeller, eller en fuktig kjeller. Selv om man har det i plastkasser. Jeg legger tøy som er spesielle, fine og som ungene var veldig glad i i en egen boks. Og disse tar jeg en brødpose rundt, og så i en plastboks. Enda ikke en flekk og de har liggi der i snart 5 år nå.
Puncky med nr tre i magen Skrevet 27. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2008 Brødpose? Hmmm... Det skal jeg prøve! Tror du/dere det har noe å si om det ligger i plast eller i papp? Vi har det på soverommet, så der er det tørt og jevn temperatur
wirre;o) Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Ha ris ( ukokte) i ett bomullslommetørkle og hiv det oppi der du oppbevarer. Da setter fuktigheten seg i det istedetfor.
Puncky med nr tre i magen Skrevet 27. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2008 Tusen takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå