lubbeline Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Er det meg som ikke finner den? eller fins det ikke en uke 17 rugertråd??:-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Jeg er også ruger på dag 5. jeg kjennte litt murringer og stikkninger i går. Hvordan føler dere derE?
lubbeline Skrevet 28. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2008 Føler meg i grunn veldig fin...men ganske vonde eggløsningsmerter i høyre siden, innimellom prikker det i venstre...ruge dag 3 her, satt inn egg fredag:-)
bianchi Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Hei! Jeg er med i "uke 17 gjengen"...satt inn onsdag, så er på rd 7. Hadde veldige mensmurringer lørdag..men nå er det mindre vondt i magen..har litt murringer om kveldene ellers merker jeg ikke stort... Leiter liksom etter "tegn" hele tiden! Uff går så seint disse dagene! Har så lyst til å få testet snart, slik at jeg får svar! Men vil ikke teste for tidlig...vil prøve å vente til rd 13 denne gangen... Hvordan går det med dere?
lubbeline Skrevet 29. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2008 Jo takk, her går det bra..hadde så vondt i siden i går, at jeg måtte ta en panodil., kjenner bare litt i dag...andre symptomer? veldig ømme og harde brystvorter.., aldri hatt før..vondt å komme borti..kan komme av medisin fikk jeg vite, progestan, elllers intet..rugedag fem her:-)..mye tanker her
Brumm Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Jeg er på rugedag 6, satt inn 2 egg forrige ons. Ja vi har nok alle ganske like symtomer. Får jo mange falske forhåpninger av crinone/progestan/cyclogest. Det er kjedelig. Har vondt i pupper, murringer og menssmerter og veldig kvalm hele tiden...... Hadde det vært ekte gravid symtomer ville jeg blitt henrykt!!!!!!!!!!!!!!!! Så kjedelig at alle bivirkningene på dette er gravid symtomer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
smil* Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Blir sammen med dere her! Er på rugedag 4, satt inn på fredag. Utrolig godt å ha noen som går "løpet" sammen med oss. Formen er fin, bortsett fra endel stikkninger i sidene. Det verste er nok å styre tålmodigheten,- er så spent!
lubbeline Skrevet 30. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. april 2008 Er på rugedag fem i dag, har ikke andre symptomer enn ømme brystvorter...og...plutselig stikk/ilinger ned i magen, vanskelig si hvor....
bianchi Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 Hei alle uke 17 jenter...er jo blitt noen av oss nå...koselig å følge hverandre:) Er på rd 8 i dag...har ved et par anledninger vært litt laksefarvet crinone rester som kommer ut de siste dagene...føler hele tiden jeg får mensen, men ikke kommet noe mer...kan jo være litt blodrester fra livmortappen (har lettblødelig livmortapp)...I dag har jeg vært småkvalm... Å har så lyst til å ta en test, men vet det er for tidlig (tok test på rd 4 eller 5 for å se om eggløsningssprøyten gav utslag, noe den ikke gjorde...var helt blankt...så visst jeg ser en svaaaak strek når jeg tar en test om ca 4 dager blir jeg veldig forhåpningsfull!
lubbeline Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. mai 2008 Hei:-)..i dag kjenner jeg intet...bortsett fra at jeg har begynt bli litt irritabel...og er fryktelig utålmodig, veldig lyst å teste....rugedag 6 forresten, så een dag etter deg bianchi:-)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 1. mai 2008 #12 Skrevet 1. mai 2008 Er i dag på ruge dag 8. har mensmurringer om natten, med de er svaaaaake. Ellers kjenenr jeg ingenting i det hele tatt. Har lyst til at dagene skal gå litt fortere, orker ikke mer av dette nå: har så mye ellers i livet som sliter
bianchi Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 Hei....i dag er jeg på rd 10...føler mensen er rundt hjørnet, vet ikke hvorfor men har sånn tyngdefølelse nedentil og litt mensmurringer. Pluss sjokoladesug! Begynte å blø på rd 11 eller 12 sist, så er vel kanskje litt ekstra nervøs pga det nærmer seg... Føler meg litt småkvalm og har de murringene, ellers har jeg ikke noe andre tegn som kunne tilsi graviditet... Vet ikke om jeg tør å si det....men klarte ikke holde meg unna tasten i dag! UFF skulle jo vente til dag 12-13! Den var negativ(ikke en svak strek engang...)...men kan jo fortsatt hende jeg er gravid, er jo litt tidlig... Tryne: Hvordan går det? Håper dagene går litt fortere for deg...men skjønner at det er ekstra tungt hvis du har andre ting i tillegg som sliter...Prøv å fyll dagene med noe, dra på kafe eller kino eller noe annet som er hyggelig:) Prøver å gjøre det jeg også...i dag tenkte jeg å ta full husrengjøring! Håper helgen og de neste dagene går fort unna, blir spennende å se statistikken på hvor mange som er blitt gravide av uke 17 gjengen:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. mai 2008 #14 Skrevet 2. mai 2008 Til bianchi Du har nok testet for tidlig ja, det er jo egentlig berre bra når det ikek kommer noe kjekkt resultat opp uansett. jeg forstår veldig godt at du er nervøs siden du fikk blødning på rd 11 og 12 tidligere. Men en god nyhet til dg er at murringerene forteller dg lite og ingenting. jeg har jo vert så heldig å få en jente. da jeg fikk henen var jeg 100% sikkert på at mensen var på vei. Jeg hadde murringer 4 dager i forveien av IKM. jeg følte konstant at jeg begynnte å blø. Men murringene den gangen var pga graviditet;) Så du er gravid til det mottsatte er bevist:) når det gjelder meg så føler jeg vel egentlig at rugetiden har gått kjappt. Jeg har mye å ta meg til, har det veldig travellt på skolen, altfor travellt faktisk. Jeg er veldig sliten å trøtt, så i går sentde jeg mannen min og jenta mi til hjem plassen vår, slik at jeg skal få fred frem til søndag. Som jeg sier er det mye privat også som sliter, så jeg føler vel at jeg er i ferd med å ble helt gal, er SUPER sliten. Begynner å kvi meg litt til testen på tirsdag. har ikke en test i hus enda fordi jeg vet at da tester jeg berre før. Så på mandag skal jeg kjøpe en test:)
lubbeline Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 2. mai 2008 Da er jeg på rugedag 7, og dagene går ulidelig sakt...ingen symptomer , bortsett fra når jeg gikk tur før i dag, hadde jeg lyst å stor tute hele tiden, og gjorde det da jeg kom opp til mine foreldre...ikke for noen spes grunn, slitsomt...er vel hormonene dette da...går på Progestan...hva tar dere?. Får håpe de murringene er tegn på noe annet enn mensen bianchi:-) Fortsatt lykke til til dere andre:-)
bianchi Skrevet 2. mai 2008 #16 Skrevet 2. mai 2008 Tryne: ja sikkert smart å ikke ha noe test hjemme...da blir man ikke fristet til å teste... Synes murringene mine går mer over i menssmerter nå, begrenser seg til venstre side...men ikke noe blod ennå da. Når du trodde du fikk mensen men var gravid; var det bare små menslignende murringer eller var det helt likt begynnelse av menssmerter? Kjenner man forskjell på gravidsmerter og menssmerter eller er det ganske likt? Lubbeline: Jeg går på crinone...andre gangen...har brukt progestan de fleste gangene... Ja kan nok bli ganske svingete i humøret av disse hormonene..men håper det er "gravidhormoner" som gjør deg "tutete";) Fortsatt lykke til alle!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. mai 2008 #17 Skrevet 2. mai 2008 jeg pleide alltid å ha mensmurringer 4 dager før jeg fikk mensen, det hadde jeg også den gangen. da var det murringer, men ikke sånne veldig vonde murringer. det var vel berre en gang ut i svangerskapet hvor jeg hadde vonde murringer, ellers var det ikke vondt. Lubbeline: jeg går på cyclogest
lubbeline Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #18 Skrevet 3. mai 2008 Ja vet skal holde meg lengst mulig...tok en test rugedag 6 for å se om Ovitrellen var forsvunnet ut...og det var den...i dag er en lettere dag, så har ikke så behov for å teste.,...håper den innstillingen holder seg:-)
barbalala Skrevet 3. mai 2008 #19 Skrevet 3. mai 2008 Slenger meg på tråden jeg også... Er på rugedag 9 og har noen murringer i magen innimellom og som deg, bianchi - utrolig sjokoladesug!! Jeg skal prøve å ikke teste før torsdag. Men, jeg skal holde kurs den dagen, så blir nødt til å vente til ettermiddagen for sikkerhets skyld. Orker ikke gå rett i kjelleren hvis testen er negativ og prøve å smile foran en forsamling rett etterpå.. Husker da jeg var gravid sist, så var jeg kjempebekymret i begynnelsen fordi jeg hadde mensmurringer og de varte til ca. uke 6. Krysser alt jeg har for alle sammen, og satser på at det blir en flott sommer med spire i magen! :-))
ArveSølve Skrevet 4. mai 2008 #20 Skrevet 4. mai 2008 Testet positivt på dag 11 etter innsett.Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen :-))))))))))))). Håper det går bra med alle oss i uke 17.
bianchi Skrevet 4. mai 2008 #21 Skrevet 4. mai 2008 Gratulerer så mye ArveSølve! Sikkert utrolig deilig å få positiv test! Lykke til med voksende mage:) Jeg tok test i går som var negativ...I dag er jeg på rd 12. Har ordentlige menssmerter og litt brunlig utflod...Nå er håpet ute for meg...mannen min sier at det fortsatt er håp så lenge ikke mensen er ordentlig igang...men jeg kjenner kroppen min...smerter i rygg og nedover lårene også som jeg pleier når jeg skal ha mensen..også pleier jeg å starte med brun utflod til deretter å blø vanlig... Tenkte i stad at kanskje vi skal drite i å sette inn de eggene vi har på frys og heller gå rett i gang med adopsjon, da er man i hvertfall garantert et barn til slutt...vet ikke om jeg orker dette mer! Dette var vel min 7 eller 8 innsetting tror jeg..har mistet tellingen litt...aldrig sett en positiv test! vet flere har prøvd fler ganger enn meg...men vet ikke om jeg orker lenger... Lykke til dere andre i uke 17 gjengen! Krysser fingre for at det går bedre med dere!
ArveSølve Skrevet 4. mai 2008 #22 Skrevet 4. mai 2008 Jeg skjønner at du tenker som du gjør. Håper gnisten kommer tilbake til deg. Adopsjon er et veldig godt alternativ. Grunnen til at vi ikke har gått for det er alderen våres. jeg er 40 og min mann er 47. Han har barn fra før men steriliserte seg etter nr 4. Jeg tror på det å kjenne kroppen. Har kjent det på meg når det har vært positivt eller negativt. For min egen del nå så håper jeg at den/de sitter på plass til januar. Håper å se hjerter som banker på 7 ukerskontrollen. Jeg har 8 vennepar som har adoptert. Min ene vennine sa en gang når de var i den prosessen. Tenk at kanskje akkurat nå blir barnet vårt laget. Eller kanskje imorgen. Tiden fikk en så mye viktigere betydning for henne fordi at en plass i verden skjer det noe som vill forandre hennes liv for alltid. Fikk ståpels da hun snakket om dette. Da vi hadde våre offentlige forsøk i porsgrunn så fortelte de om ei som lykktes på sitt 15 forsøk. Dette var de siste fryseeggene som hun ikke hadde lyst til å sette tilbake for hun var så lei. Kan du be om å bli noe mer utredet hvis dere vil fortsette med ivf?? Du må ha mye ståpåvilje som har gjennomført disse forsøkene. Tar avmeg hatten for deg. :-) Håper dere lykkes. Klem ArveSølve
lubbeline Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #23 Skrevet 4. mai 2008 Hei, i dag er min rugedag 9...og da kom mensmurringen, den korte lunten og irritabiliteten,...vet det ikke behøver bety noe..ringte Nordica de sa det var helt vanlig, så skla være positiv til det motsatte er bevist:-) Så dumt Bianchi, får håpe at håp ikke er ute, tøff er du:-) Og gratulerer Arvesølve, godt å høre noen på min alder har lyktes....jeg er 38:-) Lykke til alle andre og..
Brumm Skrevet 4. mai 2008 #24 Skrevet 4. mai 2008 Så fantastisk med en positiv test nå!!!!!!!!!! Gratulerer ArveSølve! Bianchi: Alt håp er ikke ute. Skjønner så alt for godt hvordan du føler deg uansett..... Men dette trenger ikke å bety noe!!!! Jeg sluttet å ha vondt i puppene på tors. Vanlighvis har jeg begynt å blø like etter de vondtene er borte. Har hatt mye stikkinger og alt, men mye mye mindre av alt egentlig. Litt mens murringer og smerter nedover lår. Men hjelper jo egentlig ikke hvordan en analyserer disse smertene eller hvordan vi føler oss. Bivirkninger på progesteron og alle hormoner, de er mange...... Har vært kvalm siden jeg satt inn egg. Ingen matlyst. Har veldig lyst til å teste..... Men skal ikke. Fant ut at det er en veldig god grunn til å vente: Når en får bekreftet en graviditet med positiv test, kommer neste venteperiode.... Ventingen på ul og å kunne se et hjerte som banker. Da må en jo vente til en er 6uker på vei ca. Så om jeg skulle teste positivt på dag 11, blir jo ventetiden frem til ul enda lenger!!! Så jeg får vente til onsdag, da er jeg på dag14. Håper på mange positive tester nå i mai!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Carpaccio Skrevet 6. mai 2008 #25 Skrevet 6. mai 2008 Hei dere, håper på mange postitive svar..har dere testet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå