Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet at man ikke burde ta sol når man er gravid pga overoppheting av barnet.

MEN jeg sliter fælt med eksem, det eneste som egentli hjelper mot dette er sol. Så jeg må ærlig innrømme at i uke 20 tar jeg fremdeles 12min sol et par dager i uka. Full guffe med vifta, så jeg ligger direkte å fryser selv!!

Hvor farli er dette egentli? Mener når vi er på fereie ser vi jo støtt og stadig gravide turister som går ute i 30+?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137574053-solarium-og-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke farligere å ta solarium som gravid enn ikke gravid hvis du tar dine forholdsregler. Smør deg med god faktor. Ikke ligg for lenge i solen om gangen, 10 minutter er nok.. Sørg for at du kan bevege deg i solen og ikke blir over opphetet. Og ikke minst sørg for at du får i deg nok væske .-) husk at kroppen produserer bl.a. vit E i solen og at det er behagelig.. Men vær ops på at pigmentflekker oppstår mye fortere og en blir mye fortere brune når en er gravid :-)

hei Vilde08

Det kan du fint gjøre, du kjenner jo selv at du ikke er for varm og det skal litt tid å varme opp fostervannet

Men det jeg lurte på har du noen gang vurdert sol hos lege/ sykehus?

Det er mye effektive alternativer med UVA og UVB hver for seg og kombinert ov.

Da tar du sol som sannsynligvis er mer effektiv mot huden din. i tillegg er soltiden så mye kortere så du ikke behøver å tenke på oppheting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...