Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å tester EL- har en syklus på 31-32 dager, å ifølge skjema skal jeg da teste positivt rund dag 16. Jeg startet å teste på dag 12 en morgen å en kveld- idag er dag 21 og fortsatt ingen ting...hvor lenge skal jeg egentlig teste?? Har hatt regelmessig mens de tre siste årene....å har alltid "eggløsnings-smerter" midt i syklusen....jeg tror iallefall det er eggløsning?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke godt å si, men som mange har opplevd så har EL en tendens til å forskyve seg når en driver på slik vi gjør. Psykisk stress, spenning etc kan forstyrre hormonene. Du kan også ha hoppet over EL denne måneden, er faktisk ikke så uvanlig at det skjer en gang i blandt. Men hvis ikke du har kjent eggløsninssmerter / slim denne måneden ville jeg har fortsatt å teste en stund til, er sikkert ikke så langt unna... Du kan også dra til gyn å bli scannet så får du svar om det er noe på gang.

Skrevet

jeg hadde litt smerter på dag 17, men de varte bare i kanskje 1 time...å det bruker å vare lenger?! Ikke noe slim. Jeg hadde da som sagr testet den morningen å på kvelden...jeg blir jo hlet tussete av dette?! Jeg fikk påvist en godartet svulst på hypofysen for ca 3 år siden, å ble operert for dette(Symptomene jeg hadde i forkant var bl.a forhøyet prolaktin-nivå- dette stabiliserte seg forøvrig nøyaktig 1 mnd etter operasjon) Kan denne svulsten ha noe med eggløsning å gjøre?? Før operasjon hadde jeg bare mens 4-5 ganger å året, men etter operasjon har jeg hatt veldig regelmessig og punktlig mens(med en syklus på 4 uker og 4 dager). Kan man ha mens UTEN at det har vært eggløsning?? Å når er det å anbefale i syklusen å dra til lege/gyn for å få best mulig resultat??

Skrevet

hva slags eggløsningstester benytter du? Jeg holdt på veldig lenge med sånne billige tester uten å få noe utslag, men fant straks frem til eggløsning da jeg gikk over til clearblue digital. Du kan jo også begynne å måle morgentemperaturen. Da ser du helt klart når du har hatt eggløsning:)

Skrevet

Hei

Som de sier over her så kan stress fint være med på å utsette eggløsning...første gang jeg skulle nedover så testet og testet jeg for harde livet, ingen pos test og ingen slim...til slutt på dag 25 gikk jeg til gyn bare for å sjekke om jeg hadde hatt eggløsning...og da så hun at det var eggløsning på vei. Den syklusen hadde jeg da eggløsning på dag 27.... og det var nok kun stress for jeg hadde også hele livet hatt regelmessige sykluser. Neste gang kom egg eggløsning som vanlig igjen med pos test på dag 16. så bare fortsett å teste og evt ta en tur til gyn for sjekke. :)

Lykke til videre

Skrevet

Kom deg til Gyn. - bli scannet, ta blodprøve for å måle bl.a. LH osv. Ingen vits i å lure tenker jeg, spekulere, gruble, svi av kroner på El tester eller påføre deg selv enda mer stress. Tiden går.

Finn ut av det ! Hos Gyn. skal du finne svarene.

Skrevet

Er enig med anonym, da det må være frusterende å teste over så lang tid. Sikkert lurt å få time hos en gynekolog som har UL, og som kan se hvor stor folikkelen er og si om det nærmer seg eggløsning.

Selv følte jeg meg mye tryggere etter å ha fått skannet før forrige inseminasjon. Og det kommer jeg til å fortsette med da det er sikrere i forhold til timing av inseminasjonstidspunkt.

Lykke til med neste forsøk, håper det ordner seg denne måneden.

Skrevet

hadde sykluser på 30-31 dager, og pos test ca dag 17, dvs etpar dager "over skjema". så det gikk mange sticks... men har blitt gravid 4 gg og fått to flotte barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...