Gå til innhold

jeg føler meg ikke gravid lengre, er det fordi jeg har komt over i 2.trimester?

Anbefalte innlegg

hei

De to siste ukene har jeg ikke følt meg gravid lengre, jeg er er 13 uker på vei og formen har blitt bedre. har vært litt småkvalm om kveldene den første tiden og hatt litt dårlig matlyst, ellers vært veldig trøtt og sliten. nå begynner energien i komme tilbake, men føler meg ikke gravid lengre. har ikke lagt på meg enda noe særlig, kanskje et halvt kilo, og føler at magen er blitt mindre. Kan jo og hende at jeg har vært oppblåst og da... en del av buksene mine passer ikke lengre, men tenker nå at det kan jo bare være en fettkul siden jeg ikke har fått trent den siste tiden. dette går i hvertfall jeg og tenker på. fikk innkalling til ul i går forresten, i uke 18, første uken i juni. hadde vært flaut å komme der og så er det bare en fettkul....

Fortsetter under...

Det er nok bare det at du begynner å komme ovenpå igjen. Så lenge du har uteblitt mens, og magen vokser, er du gravid. Og snart kan du føle det også, med små blafrende spark på innsiden! Jeg har 11 fullgåtte uker, og har heller ikke lagt på meg. Men buksene strammer mer og mer...

Hei

Godt det er flere enn meg, føler meg ikke gravid selv. Er nå 13+1. Har ikke hatt noe særlig plager til nå i svangerskapet i det hele tatt, reagerer bare på enkelte lukter. Brekker meg når kjærsten kommer fra trening osv..hyggelig!! :)

Jeg holdt nesten på å bestille en privat ul time tidligere i uka, bare for å få sjekka at det virkelig er no der. Ikke kjenner jeg at magen begynner å bli hard og ikke klarte legen å høre hjertelyden når jeg var der sist. Men så tenkte jeg at så lenge jeg ikke har no vondt eller blør, så skal jo alt være i orden, er hvertfall det jeg går å sier til meg selv. Vi får bare prøve å nyte tiden framover mot ul(har også den første uka i juni) og være glad for at vi ikke har no plager, det er jo de som ligger å spyr i mange mnd og mener jeg:).....Også må man slutte å lese innlegg her om sa og ma, for jeg føler snart alle på bim har abortert....

takk for svar, godt å lese det dere skriver. sant det du sier at det er mye snakk om ma og sa her inne. samboeren min sier jeg må slutte å lese her inne. vurderte og å bestille time hos privat ul, men slo det fra meg. tenkte at jeg skulle følge de vanlige retningslinjene for svangerskapsoppfølging så får det gå som det går. blir i hvertfall kjekt på ul. i juni.

Åh.. så bra at det er flere som ikke føler seg gravid. Er i dag 12 +4, og føler meg ikke gravid idet hele tatt. Har hadt lite symtomer hele veien, var trøtt tidligere, men nå er energien kommet mer tilbake, har ingen ømme pupper og kjenner ingenting i magen.. Føler magen er blitt mindre enn den var den for noen uker siden, er det normalt? Føler meg liksom ikke så oppblåst lengre!!

Vil kjenne liv. Hva skal man kjenne i magen ved uke 12-13? Er det vanlig å ikke kjenne no som helst?

Var på privat UL i uke 11, og det var en en livlig krabbat inni meg, som jeg fikk bilder av og alt.. Men likevel klarer jeg ikke roe meg ned, tenker at når jeg så han sprelle på UL, så burde jeg vel snart kjenne noe? Er det vanlig med MA, når man har sett liv og at alt er bra ved UL i uke 11?

Hadde det ikke vært for internett, så hadde vi sluppet alle disse bekymringene, man kan lese alt for mye her inne om symtomer og hva som kan gå galt..

Jeg tror ikke det er vanlig å føle noe ved uke 12-13, ikke som førstegangsfødende hvertfall. Vi veit vel ikke helt hva vi skal kjenne etter:)

Hvis du var på ul i uke 11 og alt var bra, så kan du nok slappe helt av. Jeg kan ikke så mye, men er vel sjelden med MA så sent. Da hadde kroppen reagert ved at du hadde blødd eller magesmerter. Så tror vi kan slappe av alle sammen:)

Annonse

Takk for beroligende ord Iram ;)Hvor langt på vei er du? Man vet jo ikke hva man skal føle, vi som er gravid for første gang.. Også leser man jo så mye rart her inne..

Har jo lest om noen som kjenner liv fra uke 11, lurer på om det kan være sant.. Kjenner i allefall ingenting enda jeg..

Jeg er 13+2 i dag..og jeg kjenner ingenting selv. Jeg kommer sikkert ikke til å skjønne hva det er før jeg kjenner skikkelig spark, og det er vel mange uker til:)

Man leser utrolig mye rart her inne, man kan bli litt små gæern av det..

Gleder meg til jeg får litt ordentlig gravid mage jeg, nå føler jeg at jeg er på det stadiet der folk ikke helt veit om jeg er blitt feit eller er gravid.

Lykke til videre da, forhåpentligvis får vi nok både mage og kjenner liv om ikke såååååååå lenge:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...