Gå til innhold

hvordan får dere ul så tildig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kunne tenkt meg tidlig ul selv..... men det får jeg ikke hvis det ikke er evnt noe galt. (redsel for å miste-de som har mistet før, blødninger, smerter ol) TRUR jeg da...

Så for min del må jeg nok betale det selv hvis jeg skulle gå på en tidlig ul.

Kunne som dere tenke meg å høre hva som skal til for å få en tidlig ul (henvisning)

Tror det varierer fra lege til lege. Ser at mange får "bare" fordi de er litt bekymret, og på mange måter er det litt dumt, for det fører til at legene må stramme inn og ikke gi så mange fordi det strengt tatt ikke er nødvendig. For min del har dette slått veldig negativt ut, da jeg har mistet to ganger før og nå er kjemperedd og har vært det i 4 uker uten å få ul (er 8 uker nå). Så lenge jeg ikke har store smerter eller blør får jeg ikke, kun fordi legen sier at det er så mange som prøver seg på å få en tidlig ul uten noen annen grunn enn at de vil se spira i magen. Og jeg skjønner dem jeg, det er helt sikkert fantastisk, men som sagt ødelegger det litt for dem som virkelig trenger det.

Annonse

Hei

Jeg skal på ul 5.mai. Da er jeg 9 uker og 3 dager på vei. Dette pga jeg har blitt gravid gjennom IVF/ICSI. De får alltid tidligere ul. Andre som får tidlig, tror jeg kan få det gratis hvis de sier at de er bekymret på at alt er som det skal. Ellers må de betale etter hva jeg har hørt.

Håper dette kanskje hjalp noe.....

Jeg har fått tidlig ul på sykehuset denne gangen da jeg hadde en ex.u før jul (graviditet utenfor livmoren), og det er en litt forhøyet risiko for å få det igjen neste gang. Men var på privat ul igår (betalte 750 kr) da jeg ble bekymret pga symptomer som forsvant samt at jeg har hatt litt spotting. Man kan jo bestille privat ul, der behøver man vel ingen medisinsk grunn i og med at man betaler selv:)

Jeg fikk UL første gang i 4-5 uke pga mistanke om XU. Men det var det ikke. Legen gratulerte oss og ønsket oss velkommen tilbake om 2 uker slik at vi da skulle få se barnet våres som hu sa (så bare en plommesekk). Var da på UL igjen torsdag som var, da blir jeg møtt av en ufølsom lege som stiller så mange spm om blødninger og om jeg føler meg gravid o.l. Siden jeg jobber i helsevesenet selv spør jeg hvorfor han stiller alle disse spm, da sier han at den forrige UL-legen hadde rapportert at hun trodde at det ikke var noe liv!!! Oh my...men jammen var det liv der gitt, en liten spire som var i bevegelse og vi kunne tydelig se hjertet slå *sukk....åsså fikk jeg da ny time om 2 uker igjen - for å fastsette termin sa legen. Velger å tro at det er derfor jeg skl dit og:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...