*Siljemor* Skrevet 26. april 2008 #1 Skrevet 26. april 2008 Jeg fødte en flott gutt 18. april og hadde et håp om å få til å amme han. Men ser at det ikke er mulig og har begynt med MME. Fikk ikke til ammingen med datteren min forrige gang heller da jeg har flate brystknopper og klarer ikke å få ungene til å få riktig sugetak. Så jeg blir så sår at at amming blir vanskelig. Får heller ikke til å værken håndmelke eller pumpe. Har prøvd nesesprayen for å sette igang utdrivningsrefleksen også uten at det har hjulpet. Føler at jeg har gjort det jeg kan, men jeg får jo et melkespreng uten sidestykke nå som jeg ikke får tømt brystene. Har hørt om medisiner man kan få for å stoppe melkeproduksjonen. Noen som har erfaringer med dette?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2009 #2 Skrevet 19. mars 2009 Du må pumpa ute hver en halv time for å få å sett gang melkeproduksjonen. Smøre godt brystene og dykk den varme.snakke med helsesøster hvis du stoppe melkeproduksjonen. Det finne medikamenter for å stopp melkeproduksjonen.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Jeg har nettopp begynt på noen tabletter som skal få melkemengden til å forsvinne ganske raskt. De heter Parlodel og fås på resept. Jeg har ikke ammet på over1 døgn og har ennå ikke fått brystspreng. Det hadde aldri gått før jeg begynte på tbl. Sønnen min har allerede rukket å bli 15 mnd, og jeg har de siste 3-4 mnd ammet ca. 2 ganger per døgn. Dermed e nok ikke melkemengden like stor som den var, men jeg fikk fort klumper og spreng dersom jeg hoppet over en av de to ammingene. Jeg kan absolutt anbefale dem. Eneste jeg har å bemerke er at jeg føler meg litt småkvalm de første timene etter at jeg har tatt tbl., men det går nok snart over. Har du prøvd med brystskjold, forresten? Det hjalp meg da lillemann ikke fikk godt nok tak i starten. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå