Gå til innhold

Ubehagelig - noen som har opplevd dette eller som vet hva det kan være for noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I to uker har jeg vært nummen under de tre midterste tærne på den venstre foten min.

Skikkelig ekkelt, det kjennes akkurat ut som den samme nummenheten man får i fingrene ved carpal tunnel syndrom, altså nesten som jeg har brent meg skikkelig.

Nummenheten er verst i tåa ved siden av stortåa, og så utjevner det seg mot lilletåa som er helt fin. Er også veldig nummen på "puten" under tærne, særlig rett under tåa ved siden av stortåa.

Hva er dette?.... Har tenkt på prolaps/skiveforsyvninger, men jeg har jo ikke vondt i ryggen heller...

Og venstrefoten er hoven om morgenen, ubehagelig å tråkke på. Nesten som den er fyllt med vann under, så jeg må gå på siden av foten (blir bra etter noen skritt). Merker kun at den er hoven om morgenen, men nummenheten er der hele døgnet...

Må jo være noe nevrologisk? Eller? Kanskje det er noe alvorlig galt med meg :o(

Sykt ekkelt er det iallefall....noen som har peiling på hva det er som feiler foten min?

Fortsetter under...

Skrevet

Kan ha med ryggen din å gjøre. Ville sjekket det nøye.Selv om det ikke gjør vondt nå.

Var med ryggen selv til legen i går,og tenkte prolaps. Men det var "bare" lumbar pain, og fikk to sprøyter i ryggen for det. Har ikke nummenhet,men jeg hadde smerter nedover begge beina, innvendig. Derfor jeg trodde jeg hadde skiveutglidning.

Nå vet jeg ikke 100% sikkert om det er det jeg har,for han sendte meg ikke til røngten. Men jeg behandler nå bare smertene, så får jeg vente og se. Legen tror jeg har vondt fordi jeg ligger som sild i tønne i senga...toåringen som presser meg mot midten,og gubben fra andre siden.

Lillegutten klatrer opp i vår seng hver eneste natt i løpet av natta, og da er søvnen så som så for meg,iallefall..

Husk at hovne føtter kan være tegn på både hjertesykdom og andre ting,så ikke drøy med å kontakte legen din.

Skrevet

Hjelpes :o nei, har tenkt å ringe legen på mandag. Lurer fælt på hva det kan være. Er litt engstelig for at det skal være noe alvorlig... Men det finner de nok ut av.

Hehe, jeg ligger også i midten i senga, med mini og sambo på hver sin side. Vi har heldigvis schvær dobbeltseng og de ligger heldigvis rolig om natta så jeg har nok av plass å boltre meg på ;o)

Men den foten plager meg altså. Får ikke håpe jeg har noen hjertesykdommer i hvert fall...

Skrevet

Søk på nettet,da?

What does numbness in the toes mean?

Skrevet

Causes of Numbness Toes

* Degenerative Disc Disease & Sciatica

* Frostbite

* Multiple Sclerosis

* Peripheral Neuropathy

* Peripheral Vascular Disease

* Raynaud's Phenomenon

* Sciatica

* Vasculitis

Other Causes of Numbness Toes

* Foot Compression (Tight Shoes, Casts, etc.)

* Foot Trauma Injury

* Neuroma

* Peroneal Nerve Irritation

* Tarsal Tunnel Syndrome

Examples of Medications for Numbness Toes

* amitriptyline. Elavil, Endep

* gabapentin, Neurontin

* nortriptyline, Pamelor, Aventyl

ser det kan være ganske mye ;o)

Skrevet

Hihi, prøvde å søke på norsk før jeg skrev dette innlegget - falt meg aldri inn at jeg kunne søke på engelsk :P

Men når det er sagt, så var det mye skumle ting det kunne være.. Får håpe det bare er skoa som er for trange :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...