Gå til innhold

Av og på med kynnere og rier - vanskelig å bedømme når fødselen starter

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt av og på med kynnere og litt rier i noen uker og er nå i uke 37+3 og førstegangsfødende. Kynnerne kan vare ei stund, så stoppe opp, for å komme tilbake noen dager senere.

Jeg var på kontroll på sykehuset i dag. Da var livmorhalsen 1 cm og middels fast, hodet har festet seg langt ned i bekkenet, 1-2 cm åpning. Hadde ikke åpning på sist kontroll, men synes ikke sammentrekkningene har vært noen vondere de siste dagene enn "vanlig". Fikk beskjed om å kontakte føden når jeg får regelmessige rier. Jeg synes det er vanskelig å bedømme når jeg skal kontakte føden, har sammentrekkninger ei stund og så stopper det opp. Har ikke lyst å kontakte føden for tidlig, samtidigt så er jeg litt redd for at jeg sitter hjemme for lenge å kommer på føden for seint. Begynner å engste meg for at fødselen kan skje utenfor sykehuset, selv om jeg vet at det vanligvis tar sin tid hos førstegangsfødene. Noen som har lignende erfaring og råd å gi?

Fortsetter under...

2 uker før jeg fødte første gangen hadde jeg 1 cm åpning og livmorhalsen var ca.2 cm. Hadde masse kynnere hele svangerskapet. Fikk beskjed på føden om at jeg trolig ville føde innen kort tid, fordi jeg da hadde hatt en såkaldt tegningsblødning. Dette skjedde imidlertid ikke... 13 dager senere begynte vannet og renne, eller dryppe.. Ble lagt inn fordi de skulle sette meg i gang.. Da hadde jeg alt 4 cm åpning.. men ingen rier. Riene kom av seg selv, og da kjente jeg godt at det var det det var. De er nemlig relativt vonde, og du merker det på pusten, og at det blir vanskelig å snakke.. HVERTFALL VAR DET SLIK FOR MEG..

Hei.

Dette er mitt andre svangerskap. Har hatt det på samme måte som deg denne gangen. Ganske slitsomt!! MEN du merker det når det er regelmessige rier som kommer!!!!

Dette klarer du helt fint!!!

Kroppen din sier på en måte i fra til deg at nå er fødselen i gang!!

Vanskelig å forklare....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...