<3Miinsiin<3 Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 tenke å kalle ongen vår opp etter min fra Odd Einar, eventuelt etter hans far Kjell, men finner liksom ingen navn eg liker... tenkte kanskje å kombinere de to forbokstavene slik at det eventuelt hadde blitt Ole Kristian, ole kjetil, oda kristin eller nåke sånn, men er så usikker..... nåken som har ett godt forslag????
Synnøve_Solbakken Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Går ut fra at Odd Kjell ikke er noe alternativ Ole Kristian og Oda Kristin er jo fine! Bare Einar er også fint. Aina Kristin (Einar og Kjell) Kjersti (Kjell) Uff, ikke så god på oppkalling jeg. Liker vanligvis enkle navn best også, men alternativene dine var ikke så tunge heldigvis.
huldra87 Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Einar er jo fint!! Hvertfall liker jeg det navnet =) Jeg liker ikke Odd... Kjell er jeg usikker på. Det er ikke fint, heller kansje litt "styggfint/styggtøft"?? He he, noe sånt... ;-) Jeg hadde hvertfall definivt brukt Einar! Ole Kristian er ganske fint, men synes ikke at bare forbokstavene kan kalles oppkalling. Jeg mener at skal man kalle opp, så må det være samme navn, i det minste noe som er veldig likt. (Når det er samme kjønn, selvfølgelig.) Kjetil kan jo kansje være et alternativ til Kjell, selv om jeg ikke er helt overbevist. Men hvis du skal kalle opp ei jente etter din far f.eks, så blir det jo noe annet. Men fremdeles syns jeg det må være et navn som er noen lunde likt hans navn. F.eks: Einar kan gjøres til Eirin. Odd kan gjøres til Oda. Kjell blir vanskelig! Eneste jeg kan komme på er det styggfine navnet Kjellaug! Men det er jo ikke akkurat pent... Å bare bruke fforbokstavene kan jo for så vidt være en hyggelig ting og gjøre, selv om det ikke er ordenltlig oppkalling ;-)
Vannmann35 Skrevet 26. april 2008 #4 Skrevet 26. april 2008 Einar er jo et koselig navn, og Kjell er ganske ok det også, men Kjell Einar er kanskje ikke noe alternativ? Ellers, hva med: Eina Oda Einara Odette Odile Eirin Eiril Kjersti Kjerstin
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Disse kan brukes, etter min mening: Einar Kjetil Kjellaug Oda Kristin er fint, men har ikke så mye med disse navna å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Ei jente kan kalles Oda Eirin! Guttenavn: Odin - kan brukes som oppkalling etter Odd. Eivind eller Erlend kan brukes som oppkalling etter Einar. Kjetil kan brukes som oppkalling etter Kjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå