Gå til innhold

Det klør, det klør....

Ventet på nr 2 og 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var det min tur å begynne å klø... i hendene, under føtterne, på magen, brystene, armer, ben, fingrene, rygg, rompe, halsen, ansiktet, håret... ja alle steder.... Så etter kontroll og blodprøver på torsdagen fant de ut at jeg hadde veldig høye leververdier. Så da var det ny legetime idag, kontroll av de små og så en masse piller til meg. Tar visst noen dager innen de begynner å virke men da skal forhåpentligvis kløen gi seg (håper de har feil og at de virker forterer... :)). Dette fører med seg enda tettere kontroller av de små og mine verdier. Godt at de tar hånd om meg på sykehuset men føler enda litt synd på meg selv :(

Måtte bare få syte litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stakkar! Den kløen må være en av de plagene som definitivt jeg håper å unngå.

Pluttiplott hadde noen tips på en annen tråd her - kanskje de kan hjelpe?

Håper du får sove noe frem til tablettene begynner virke...

Skrevet

Huff, stakkars deg!

Jeg har heldigvis sluppet unna den plagen.

Håper tablettene virker fort!!!!

Skrevet

oh uffda, har du fått ursofalk?

ikke noe moro å klø så mye som man gjør med høye lever verdier..

blir litt bedre med medisin, og ta kløstillende rett før du legger deg, for da sovner du før du blir gal igjen.

og dusj er heeelt fantastisk, for da klør du ikke på en stund.

litt jordnøttolje er godt for kropen og, bare fordi huden blir tørr, og det klør pga det og....

fikk råd om hvitvask og god fuktighetskrem av legen i dag, for jeg har blitt småkløgal igjen i de siste 2 dagene.(går opp og ned det der)

hva var gallesyrenivået ditt på?

Skrevet

Japp, fått ursofalk og K-vitaminer. Får virkelig håpe at de virker. Hvis de ikke virket når jeg skal tilbake på kontroll neste uke får jeg høre om andre kløestillende greier. Takk for tipsene, kommer nok å prøve dem ja! Men på en måte syns jeg jeg er ganske flink for jeg prøver å ikke klø så mye at jeg begynner å blø. Og jeg er egentlig en som klør og klør på myggstikk til de blør og nesten er "jevnet med kroppen" :)

Vet ikke hvor høyt gallsyrenivå jeg hadde på torsdagen, men kan spørre til uken. Hva hadde du og hva er normalt?

Skrevet

jeg har ligget stabilt på 9 og rundt der, alt under 6 er normalt.

er visst ikke farlig før 40 heldigvis:)

jeg har fått polaramin i tillegg , kløstillende,hjelper litt. blir trøtt av de og så de stiller kløen om kvelden når jeg legger meg.

jeg har klipt alle neglene til det ikke er noe igjen,,lett å klø om natten.

uff ursofalk er rådyrt, om jeg føder før mine ursofalk er brukt opp kan du få resten. har 2 brett igjen, spennende om jeg trenger alle tablettene..hehe..

håper nivåene dine ikke er så høye, jeg får målt mine hver uke.

Skrevet

Uff, stakkars deg, høres litt klaustrofobisk ut nesten med sånn kløe! Håper medisinen virker fort, så du blir bra igjen!

Skrevet

Da jeg gikk med mine tvillinger, klødde jeg så jeg trodde jeg skulle bli gal.. Satt på en stol i dusjen 15-20 ganger i døgnet, dette var det eneste som hjalp.. Ble lagt inn på obs posten på ullevål, lå der i 3 dg før de tok de med keisersnitt i uke36, leververdiene bare steg og steg, det som er rart er at med en gang ungene er ute slutter du å klø.. Sjekk dette nøye , det er ganske farlig.

Lykke til alle sammen..

Skulle ønske det var jeg som gikk tvilling gravid:-)

Skrevet

Oppdatering på min kløe.

Da har jeg vært på ny kontroll pga kløen. Fikk vite at samtlig leververdier som var veldig, veldig høye forrige gang har blitt betydelig redusert etter at jeg begynte med tablettene, men ikke presis normale... feks en verdi som normalt skal være mellom 15 og 60, var hos meg forrige uke på 315 og nå nede på 115 - hvilket legen var fornøyde med ;) Høres litt rart ut, men må bare stole på dem. Tvillingene hadde det bare flott og har vokst som de skal, så det er topp. Men skal inn på ny kontroll på mandag. Det eneste er at kløene er utforandret til tross for bedre verdier...

Når det gjalt gallesyren hadde jeg 24 forrige uke. Hva jeg har nå vet jeg ikke da den prøven må sendes til Ullevål.

Skrevet

Hei der kjenner meg godt igjen jeg klør jeg klør og klør det er verre en verste kvalmen og all den oppkasten i starten ....Jeg har ikke fått svar på alle mine prøver enda håper jeg får de i morgen ....

får jo ikke sove grrrrrrrrrr:(

smører meg inn med hvitvask som bare det ,men det klør for det....

har fått noen medisiner jeg tar før jeg legger meg, men det kløøøøøøøøøøøøøøøøøøøør

Kjenner jeg blir litt redde for min 3 små, men får jo gå ofte til legen .....

jeg skal prøve alovera kansje det hjelper litt :P)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...