Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Jeg synes Frøya er et utrolig fint navn. Vi venter adoptivbarn fra Kina og jeg kunne godt tenkt meg til å bruke navnet hvis vi får jente. Men, jeg har fått endel tilbakemeldinger på at Frøya passer best til ei lyshåret blåøyd jente. Har dere noen formeninger om navnet?
Gjest Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Jeg synes Frøya er helt utrolig nydelig. Kunne ikke valgt det selv av ulike årsaker, men det er kjempefint. Synes det passer vel så godt på deres lille etterlengtede datter som det gjør på ei lyshåret. Nei, det har virkelig ingenting å si. Det er nydelig og den lille prinsessen kommer nok til å kle det kjempegodt.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Jeg synes dere skal velge det navnet dere har lyst på! Det er jo deres datter, og det spiller da virkelig ingen rolle at hun ikke er lyshåret og blåøyd! Frøya blir garantert et nydelig navn til henne også!
partyoffive Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Froya er utrolig fint! Det mange gjor er og ha et kort kinesisk navn som mellomnavn. Det blir supert! Vi har 2 vennepar i USA som har adoptert fra Kina (begge har jenter), og de har valgt et amerikansk navn til fornavn, så et kort kinesisk mellom navn (deres opprinnelige navn).
Vannmann35 Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Faktisk ville Frøya på en kinesisk jente være mye mer spennende enn på en blond og blåøyd en - da blir det litt for arisk spør du meg... Personlig er jeg imidlertid ikke så veldig glad i Frøya - tenker Frøya/røya, men det er en annen side av saken. Ellers har jeg mange asiatiske venner fra studietiden i London - de har alle et internasjonalt fornavn, så et asiatisk mellomnavn, som Lucy Ting Ting f.eks. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå