Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Lurer på en ting... Når enkelte av dere skal velge navn til barna deres, hvorfor er det da så mange som er så opptatt av at de skal "passe" sammen, samme forbokstav etc... Det er jo to forskjellige personer, mener jeg. Venter tvillinger og tenker ikke på at de nødvendigvis skal være så like. Er jeg helt rar eller...? Får så mange kommentarer på det fra folk som jeg kjenner også som feks..."ja, nå må dere jo finne to navn som passer sammen, da..."
Gjest Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Kunne ikke vært mer enig! JEG LIKER IKKE AT TVILLINGER HAR VELDIG LIKE NAVN. Blir så utrolig dumt. De er tross alt to helt ulike individer - og det er ikke så kult med Martin og Martine når de blir eldre. JA til ulike navn på tvillinger! Synes tvillinger også bør få egen forbokstav...
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Jeg er enig. Syns ikke det er så viktig at de er i samme sjanger osv. Hvis den ene har et norrønt navn trenger ikke den andre ha det, og den eneste grunnen til at jeg ville valgt samme forbokstav er fordi jeg hadde funnet to navn jeg liker godt som tilfeldigvis hadde hatt samme forbokstav. Men jeg syns det er viktig at de to navna klinger sammen, har samme ordlyd hvis du fatter. Hadde jeg fått tvilliger i dag ville jeg nok kalt de Ella og Jenny, Ella og Isak eller Isak og William. Ingen av de navna er i samme sjanger, men jeg syns de klinger godt sammen.
Jannamor Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 hm Chantelle og Leif, høres jo ikke ut som om de er søsken da ? Synes at det skal være en viss sammenheng ja, men ikke at man velger for å matche. foreldrene liker jo en bestemt stil og denne vil jo ikkenødvendigvis forandre seg til neste barn, så sånn sett så treffer man jo såpass at navnene matcher nok.. Men vi har klart både han her, og evt neste barn, slik at de har en viss tråd. Sigrid og Line liksom blir feil.
Vannmann35 Skrevet 26. april 2008 #5 Skrevet 26. april 2008 Synes navnene bør passe sammen, men ikke i form av at de heter Mari og Martin eller Mina og Nina... Det blir for likt! Men synes heller ikke de bør hete Balder og Victoria eller Nicoline og Gudrun - det blir rart også. Bør være navn i noenlunde samme stil synes jeg da, f.eks. Andreas og Nicolay eller Odin og Elida.
huldra87 Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Ja, tvillinger er jo to forskjellige individer, og det blir teit med nesten like navn, som f.eks Mina og Dina, Mari og Marius, Kasper og Jasper o.l. Men synes at samme forbokstav er helt ok og litt stilig, som Maria og Monika f.eks, samme forbokstav, men likevel to helt forskjellige navn. Navnene trenger jo ikke og matche helt perfekt, men Gerd og Mina eller Odd Kåre og Mathias, ville jo vært veldig sært syns nå jeg. Litt samme stil over det må det nå være.
Scorpio82 Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 Helt enig. Det er 2 forskjellige personer det er snakk om. En ting jeg heller ikke greier er når folk kler på døttrene/sønnene sine i AKKURAT like klær. Eller klær som matcher hverandre.. UGH!
Gjest Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Jeg synes ikke det er noe poeng at navnene skal være like. Tvillinger sliter ofte nok med dette at de er to om alt, likevel. DERIMOT synes jeg det er viktig at navnene til de barna man har klinger greit sammen, og da mest i den forstand at det går greit å si alle navnene etter hverandre. Det slår meg stadig oftere; så mange ganger man sier navnene til barna sine i løpet av en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå