Gå til innhold

Menssmerter og smerter i korsryggen

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om det er normalt å kjenne menstrasjonsliknende smerter nesten hele tiden? Korsryggen stivner liksom i blant og og tretthet er et faktum. Puppene vokser og er ømme og harde. Er førstereisjente i denne situasjonen og aner virkelig ikke hva jeg kan vente meg. Har alltid fått høre om kvalme, men det er ikke noe problem- sålangt iallefall.

Jeg er 6+5 (hvis det betyr seks uker og fem dager=))

Har en fantastisk samboer og vi er veldig lykkelige over å være på vei med kjærlighetsbarnet vårt. Jeg skulle ønske jeg hadde noen jeg kunne spørre om ting, men mor døde tre år tilbake og min søster har ingen barn. Men så finnes jo dette flotte forumet så nå henvender jeg meg til dere orakler der ute=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137570835-menssmerter-og-smerter-i-korsryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, gratulerer.

Jeg har det akkurat som deg. Har en del murring i magen og litt stiv i ryggen av og til.

Det er mitt 2 svangerskap, og man glemmer desverre litt på veien.

Jeg mener å huske at jeg hadde en del murringer sist også, veldig trøtt og ømme pupper. Var ikke plaget noe med kvalme sist, men kjenner jeg er litt mer uggen denne gangen.

Så ja, jeg trur de plangene vi har er helt normalt:)

Jeg er og 6+5:)

Her inne får man svar på mye, så håper du får svar på det du lurer på:)

Hei

Slike smerter er helt normalt - det kommer av at livmoren vokser.

I tillegg kan man få litt murringer i magen dersom man er plaget av forstoppelse - det er i alle fall jeg, og det kjennes ikke godt når tarmene er fulle og jeg har menssmerter i tillegg! Men jeg gleder meg over det samtidig - betyr at det er noe på gang der inne!

Hadde en god del slike smerter i uke 4, 5 og 6 - Nå er jeg 7+4 og kjenner ikke noe særlig til det lengre, noe som bekymrer meg litt. Men det er visst helt normalt at symptomer kommer og går . Noen dager kan jeg ha omtrent alle symptomer på graviditet på en gang - andre dager kjenner jeg meg ikke gravid i det hele tatt og begynner å bekymre meg - sikkert vanlig det også :-)

Jeg har slike smerter også. Det var faktisk så intenst her en kveld at jeg ringte legevakten og de ville at legen skulle ta en titt på meg. Ble så henvist videre til gynokologisk og der traff jeg verdens søteste gynokolog (mener da søt personlighet; det var ei dame :-)) og hun tok innvendig ul + gyn. undersøkelse og kunne ikke se noe galt. Ble lettet da.

Jeg har akkurat samme "plager" som deg, HI. Nå er det ikke like ofte jeg kjenner menssmertene lenger, men det kommer innimellom. Ryggen stivner også og jeg begynner å bli bekymret for om ryggen skal ødelegge for gleden av å være gravid. Håper det er forbigående... Jeg kunne tenke meg en ul snart for å se åssen det står til. Håper jeg kan se et bankende hjerte:)

Huff jeg har også noen smerter... er litt engstelig, men hadde det hær om dagen, da slappet jeg av, det gikk over utover kvelden, men så igjen kom det i dag så nå håper jeg det hjelper å slappe litt av igjen.. hadde forstoppelse helt i begynnelsen av svangerskapet ca. uke 4....

men er bare plaget med nå at jeg må mye på do... huff håper det går bra, kjennes ut som jeg skal få mensen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...