Gå til innhold

Igangsettelse og seteleie

Anbefalte innlegg

Nå er det enda en stund til termin, men jeg tenker da på det..... Babyen ligger mest sannsynlig i seteleie. Dersom hun fortsatt gjør det når det nærmer seg termin, er det da noen mulighet for å få igangsatt fødselen noe før pga seteleiet? Begge brødrene var ganske store, 3740g 8 dg før termin og 4074g 5 dg etter termin, så jeg er redd denne frøkna ikke er noen lettvekter heller. Jeg må si at jeg kvier meg for å skulle føde en firekilos baby i sete.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137569318-igangsettelse-og-seteleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan!

Ville bare si at de neppe lar deg føde i seteleie med en 4 kg baby. De sjekker deg et par ganger i uken med ul for å sjekke hvordan babyen har det og hvordan den vokser. Og ut fra dette foretar de en løpende vurdering av om de skal sette i gang eller la deg gå litt til. Prøver vel også med stripping først.

De vil vel i det lengste forsøke å unngå å sette i gang fødselen da det ofte medfører at fødselen ikke kommer ordentlig i gang eller blir lang og vond.

Lå på barsel med ei som hadde født sitt tredje barn i seteleie og de bare poppet ut, så det behøver ikke å være noe verre en hodeleie fødsel :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...