Ikkelektuell Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/137552273 http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.4272930 Slutt å gå god for stoffer som er ulovlige og muligens helseskadelige. Det er dessverre intet ulovlig ved det å være idiot, men dere bør ha skamvett nok til å begrense konsekvensene av det til kun å påvirke eget liv.
Grevinne von Grillvott Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Så bra at et ikke kun er jeg som legger merke til dette! Wannabe-Barbies er en svært så treffende fellesbetegnelse for disse jentene. En nettside for prøvere og gravide kvinner er slett ikke det rette stedet for å perpetuere slike skadelige holdninger. Jeg blir stadig vekk overrasket av at du, Bærkorg Måkeskrik, slett ikke later til å kun ønske å kverulere, slik jeg fikk inntrykk av fra endel innlegg som har blitt skrevet om deg, men faktisk tar tak i graverende saker som denne. Det kan faktisk være at jeg har fått et feilaktig inntrykk av deg, og det kan jeg i såfall bare beklage. Det var alt.
Grevinne von Grillvott Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Linken til NRK-artikkelen som du la ved fungerer dessverre ikke, så om du hadde kunnet forsøke å legge den inn igjen så ville jeg ha satt stor pris på det. Jeg er nemlig svært interessert i å lese mer om dette. På forhånd takk.
Ikkelektuell Skrevet 25. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. april 2008 Er det slik at høyverdige Grillfjott prøver seg på en kompliment? Jeg takker og lar forsøket forøvrig forbigå i stillhet. Hva angår melatonan-junkiene, så håper jeg at noe av dette når gjennom pigment-tåka og inn til hjernen deres, som forhåpentligvis ennå ikke er redusert til en brunstenket vattdott.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Det er jo bare å fjerne mellomrommet i linken da!
mosegrisen Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Men hvem i heiteste helvete setter enda en sprøyte med et stoff de har kjøpt over internett når de merker at den første ga dem ubehagelige virkninger rett etterpå???? Det undrer meg at man selvom man VET at noe er et syntetisk hormon likevel velger å sette igang. Er det ingen som bruker internett for det det er verdt og faktisk setter seg inn i hva det betyr å tilføre kroppen hormoner man ikke vet effekten av???
Grevinne von Grillvott Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Prinsessen er nok litt bedre bevandret innen IT enn det undertegnede er. Men jeg takker selvsagt for innspillet, og skal nå lese den nevnte artikkelen. Når det gjelder det imaginære komplimentet Bærkorg mener at jeg skal ha gitt henne, så håper jeg hun ikke lar det gå til hodet på seg i nevneverdig grad. Og navnet er faktisk Grillvott,- selv om jeg vanligvis foretrekker Grevinnen. Det blir det nærmeste jeg kommer til en folkelig forkortelse, og de fleste er jo svært så folkelige på dette forumet.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Er i utgangspunktet skeptisk til alt som innebærer nåler - og kunne ikke i min villeste fantasi ha funnet på å injisere meg selv med noe som et eller annet menneske sender meg i posten.. Hvordan vet man at det ikke er dassvann de har sendt?? Nåler skal håndteres av helsepersonell, og man skal uansett være kritisk til hva man får sprøytet inn i kroppen. Så får det heller være at jeg ikke får medlemskap i Barbie-ligaen. Trives utmerket i Sunn Fornuft-ligaen.
babygullz <3 vilde Skrevet 26. april 2008 #9 Skrevet 26. april 2008 melanotan er pulver, det blander du ut selv med sterilt vann, som du kjøper på apoteket. så dassvann er nok utelukket..
babygullz <3 vilde Skrevet 26. april 2008 #10 Skrevet 26. april 2008 Bærkorg Måkeskrik; veldig sannsynlig at det er meg du sikter til, da jeg skrev et innlegg om melanotan tidligere i uken, der jeg spurte om noen fortsatt drev med det etter at de ble gravide. til orientering skrev jeg også at jeg brukte melanotan for flere måneder siden,og at jeg absolutt ikke aktet å bruke det mens jeg var gravid. Eller om noen ønsker å bruke melanotan, og ev. andre stoffer som kan være helseskadelige, er jo opp til hver enkelt, og det er absolutt ikke opp til deg å komme med pekefingeren og holde moralpreken. Hva vet vel forresten du om melanotan? den nrklinker derover funker ikke, men jeg vet om flere nepskrell som går til avisene og sutrer over bivirkninger av melanotan, av den grunn at de har satt for høye doser! Eller fått allergisk reaksjon.. Det kan tilogmed skje ved bruk av paracet. Hverken jeg eller flere jeg kjenner som har brukt melanotan, har kun fått en eneste bivirkning, og det er økt sexlyst. Noen få har fått mindre matlyst.. Og flere jeg kjenner har brukt melanotan jevnlig i over 1 år. skjønner ikke egneltig hvorfor dere er så sykelig opptatt av om noen bruker dette, når dere selv velger å ta avstand. Det er opp til hver enkelt hva man velger å gjøre/ikke gjøre, med sin egen kropp. Men har skjønt her inne at her er det veeeeldig viktig å henge seg opp i "hva naboen gjør" enn hva man selv gjør. veldig "bygdepreget"
babygullz <3 vilde Skrevet 26. april 2008 #11 Skrevet 26. april 2008 det jeg mente å skrive var, hverken jeg eller flere jeg kjenner har fått andre bivirkninger enn økt sexlyst, noen få har fått mindre matlyst...
mosegrisen Skrevet 26. april 2008 #12 Skrevet 26. april 2008 Poenget her er vel at du legger frem Melanotan som et ufarlig stoff som Rikshospitalet omtrent anbefaler og som overhodet ikke er farlig. Det er faktisk sant at det er noen teorier på at det kan bremse utvikling av hudkreft bla, men igjen, det er ikke publisert troverdige studier om dette på noen språk jeg kan. Men man kan også ut fra erfaring med andre hormonstoffer gå ut fra at det har en lang rekke uheldige virkninger på kroppen. Så blir spørsmålet- hvor viktig er det å bli brun, og hva vil man forsake nettopp ved å velge denne metoden for å bli det? Hva du gjør er vel folk revnende likegyldig, hva du skriver inne på forum for gravide kvinner som eser ut og har følelsesmessig berg-og-dalbane er det derimot endel som engasjerer seg i. Så lenge det er et stoff så og si uten studier som kartlegger langtidsbruk, samt at det ikke er lov å selge over disk er nok til at man kanskje burde tenke seg litt om når man omtaler det rundt omkring. Når du velger å kalle noen nepskrell fordi de går ut og advarer andre mot et stoff de opplevde ga dem negative virkninger er jo interressant ettersom du samtidig forteller at "hverken jeg eller flere andre har fått bivirkninger". Igjen, jeg er ENIG i at det er ganske lite viktig for saken hva en til to til tyve personer opplever, sånn som med hun på nrk. Men det vil jo også bety at det er fullstendig irrelevant informasjon hva du selv syns om stoffet sånn for folk flest!! Om du leste det siste avsnittet og ble sur, så vil jeg anbefale deg å lese det en gang til, tenke deg nøye om også velge om du vil svare meg på det.
babygullz <3 vilde Skrevet 26. april 2008 #13 Skrevet 26. april 2008 Var nå mest overskriften jeg reagerte på...At det å ønske å bli brun er synonymt med å være wannabe-barbies... Grunnen til at jeg brukte ordet nepskrell, var ikke pga advarselen dem ga av deres eget egne dårlige erfaring, men pga måten de har brukt melanotanen på.. Det er nemlig så mange som driter i å følge instruksjonene nøye, og tror de bare kan kjøre på med melanotan så mye de orker, uten at det vil få konsekvenser..Jeg opplevde en som tok et helt kit, 10 mg, på en gang...selv om personen hadde fått beskjed om kun maks 0,5 mg pr. dag...Denne personen gikk ut å advarte folk mot melanotan...men nevnte ikke at han hadde kjørt hele kitet på en dag.... Melanotan er et stoff som har blitt forsket på siden 80tallet, de fleste kartlagte studier er foretatt i USA og Australia, og her får du kjøp melanotan over disk... og det er langt i fra så og si uten studier som du nevner over her. Årsaken til at Norge har valgt å ikke lovliggjøre MT2 enda, er pga div "ingredienser" som ikke slippes gjennom nåløyet. Norge er strengt, det finnes jo tilogmed GODTERI som ikke kan selges på det norske markedet pga e-stoffer osv. Norge driver åfremstiller sin egen melanotan, med liknende "ingredienser" som d som er i den orginale MT2'en. og det vil nok ta en stund før en ny mt2 som blir godkjent av den norske stat kommer på "markedet", men den kommer. jeg selv mener den originale MT2'en er ufarlig, og om noen velger å gå god for min mening eller ikke her inne, er opp til dem selv, Men hadde det vært meg, ville jeg heller spurt f.eks min egen lege om det, enn å gå god for d som blir sagt på en nettside med hormonelle gravide...Så folk kan jo bruke sine egne hoder, ikke sant?
mosegrisen Skrevet 26. april 2008 #14 Skrevet 26. april 2008 Si meg, selger du stoffet selv? Hvor kommer all denne informasjonen om disse som har brukt stoffet feil osv? Har du opplevd noen som tok alt på en gang for så å gå ut og advare UTEN å si at h*n tok alt på en gang??? Står det noe på nrk om at jenta tok alt på en gang? VET du at det ikke gir andre negative virkninger enn de få tingene som er opplyst? Og når det gjelder godteri med f.eks blå farge- det er direkte kreftfremkallende. Så at "til og med godteri kan være forbudt" i Norge skal ikke du være veldig glad for. De fleste av disse stoffene måtte dessuten slippes igjennom når vi forhandlet oss frem til ny laksehandels avtale med EU, fordi EU ville selge godteriet sitt i Norge. Vi skal være sjeleglade for at Norge er så strenge, det eneste som kan være litt dumt med det er når veldig gode nye medisiner som nye astma medisiner og endel som ennå ikke er frigitt på blå resept og må fåes av spesialist på registreringsfritak. Vi er redde for farmasøytiske firmaer, særlig de i USA fordi underrapporteringen er så høy på negative virkninger. Bare se på antideppresiv medisin forskning (40% beviselig virkning, selvom hele verden har anbefalt det til folk med til og med lette depresjoner, dette helt uten vitenskapelig hold!!). Det er lov å tenke selv også som kunde og som pasient. Salgsargumentene dine for Melanotan gjør at jeg mistenker all din kunnskap for å være fra en brosjyre samt den du har kjøpt vidunderstoffet av på treningsstudioet ditt.
Tante Bassa Skrevet 26. april 2008 #15 Skrevet 26. april 2008 "Alle har rett til å være dumme, men noen misbruker dette privilegium."
babygullz <3 vilde Skrevet 26. april 2008 #16 Skrevet 26. april 2008 Nei, jeg selger ikke melanotan. Det har jeg heller ingen intensjoner om å gjøre. Jeg har en ærlig lønnet jobb, og går ikke over alle hauger i desperasjon om mere penger i lomma.
babygullz <3 vilde Skrevet 26. april 2008 #17 Skrevet 26. april 2008 Hvis jeg hadde solgt melanotan, tror du da jeg ville ha lagt ut linken til et nettsted der man kan få kjøpt mt2 til hun som spurte hvor man kan få kjøpt d? Anyways...du har ikke peiling på hva du snakker om, du har aldri prøvd mt2, aldri sett det, du vet ikke hva det inneholder, eller hvordan det brukes. Det eneste du kjenner til mt2, er hva du har hørt i mediene. Jeg har 100% mer peiling på mt2 enn d du har, så jeg skjønner ikke hvorfor du gidder å motargumentere når du absolutt ikke har hverken erfaring eller peiling.
mosegrisen Skrevet 26. april 2008 #18 Skrevet 26. april 2008 Sier du det? Hvordan har du lært deg alt dette da? Hvor finner du kildene dine? Du svarer meg jo ikke på halvparten av spørsmålene mine, du bare spyr ut påstand etter påstand. Jeg har ikke hørt noe om dette i mediene før jeg leste det lille som var på nrk. Den informasjonen jeg har funnet er på engelsk skrevne sider, og neimen om jeg vet hvor pålitelig den er. Melanotan er salgsnavnet på melanocortin som er et steroid, å bruke steroider systemisk (altså i sprøyte eller tablett) kan føre til store negative virkninger. Har brukt litt tid i dag på å finne pålitelige kilder og god forskning på området, da jeg er en liten nerd på denne typen ting. Det er neimen ikke så lett å finne noe saklig om forskningen, jeg har sett at nettsider snakker om forskning siden 80 tallet, akkurat som du sa, men ikke kan jeg finne noe av denne forskningen. Det jeg har funnet er indikasjon på at melanocytter (farge celler) deler seg unormalt fort i øyet når man bruker stoffet, noe som kan føre til veldig nedsatt syn. I tillegg har jeg også funnet mye av det du påstår, og det er utrolig interressant lesing. problemet er at melanocortiner likner veldig på alfa-MSH som er et stoff som styrer veldig mange viktige prosesser i kroppen. Skal ikke sette igang en lang tirade for deg, du kan jo lese deg opp på det om du har lyst:) Gi meg nå noen linker til all denne informasjonen du har, siden du kan 100% om stoffet. Belys mitt tomme hode!
babygullz <3 vilde Skrevet 26. april 2008 #19 Skrevet 26. april 2008 Altså, jeg det er for meg "revnende likegyldig" som det ofte sies her, hva du mener om melanotan..og dine formeninger om det er skadelig eller ikke. MEN; når d kommer til det stykket der man uttaler seg om folk som bruker det, og bare slenger masse negativt, da må jeg da få lov til å reagere, når du i det hele tatt ikke vet noe mer om mt2, enn det du har hørt i mediene? Hvorfor jeg ikke har svart på alle spm dine, er fordi innleggene dine er utrolig lange, og mye av det jeg leser går på kryss og tvers og blir bare bla bla bla....desverre. Det er sikkert veldig interessant og godt gjennomtenkt av deg før/mens du skrev det ned, men til liten nytte, for jeg som skal være din heldige mottaker, har et hode som ikke alltid interesserer seg om å konsentrere seg om bokstaver...det kalles dysleksi og konsentrasjonsvansker av mange, og inngår ofte i diagnosen adhd/add. Misforstå meg rett, jeg skulle gjerne svart deg på alle spørsmålene dine, men det måtte bli muntlig=) Jeg har ingen linker til min informasjon, for jeg har ikke fått informasjon om mt2 fra å hverken lese på nett, brosjyre, eller sosialt samvær på helsestudio:P Men jeg kan røpe at bla det forskes mer på mt2 på et av våre største sykehus i landet, av praktiserende studenter. Hvorfor er du så veldig interessert i mt2 egentlig?
mosegrisen Skrevet 26. april 2008 #20 Skrevet 26. april 2008 Vel, jeg innser at det er "feige lag" og gir meg nå. Interessen kom av alt det du skrev bare:) har aldri hørt om stoffet før, så du kan ta det helt med ro på at det jeg har hørt er gjennom media. Jeg har vel ikke uttalt noe negativt om at du velger å bruke stoffet, jeg bare undret meg litt her, med noen fler, over at du snakket så varmt om det. Det er jo supert at det forskes på det i Norge for da vil det jo sikkert komme på markedet om det viser seg å ha noe klinisk verdi:) Blir lange innlegg når man er engasjert. Beklager det!
Ikkelektuell Skrevet 26. april 2008 Forfatter #21 Skrevet 26. april 2008 At du ikke er i stand til å svare på mosegrisens innlegg fordi de er lange, sier jo litt. Bare det burde være nok til å få andre til å være kritiske til dine hodeløse bifall til et stoff som er ulovlig og høyst sannsynlig skadelig. Jeg sier det ikke for å slenge dritt, men for å advare de som faktisk hører på deg om at det kan være lurt å sjekke opp andre og mer seriøse kilder (det holder ikke at du sier at alle i miljøet du vanker i har tatt det og at det derfor er ufarlig).
Mamma mjaua Skrevet 26. april 2008 #22 Skrevet 26. april 2008 tror nok du lagetr dette innlegget for å slenge dritt, måkeskrik. hadde du ikke laget innlegget for å slenge dritt, så hadde du ikke kalt tråden for "til alle dere wannabe-barbies", men heller "artikkel om melatonan", eller noe slikt. du er nok ikke så veldig uskyldig at du bare skrev dette innlegget for å informere måka
Ikkelektuell Skrevet 26. april 2008 Forfatter #24 Skrevet 26. april 2008 usaklig kjærring du måka Fiffi nr2 14 aug Det der var ikke akkurat noe skole-eksempel på 'saklig', det heller. Hvis dere høns ikke har noe av verdi å tilføye tråden, så foreslår jeg at dere holder dere til å kommentere innlegg fra folk som kommuniserer på deres egen bølgelengde.
trinebeate Skrevet 27. april 2008 #25 Skrevet 27. april 2008 Babygullz- litt rart at du av alle sier at du heller ville gått til legen å ¨spurt om melanotan enn å bedd om råd på nettet av hormonelle gravide kvinner, for det er jo nettopp det du gjør inne på 2 trimester!!!!!!!!!! Og der uttrykker du jo din bekymring ang melanotan i forbindelse med svangerskap osv. Du sier du er redd barnet skal komme ut brunt, og redd for at du tror din sambo ikke vil tro han er faren osv. Hvis melanotan er så safe som du sier er det jo rart du skrev det innlegget inne på 2 trimester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå