Gå til innhold

Astma medisin, ri-hemmende?!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Dette er min andre graviditet. Jeg går også på astma og allergimedisiner. Du skal bruke medisinene dine som vanlig. Den eneste astmamedisinen du skal være forsiktig med er bricanyl. Denne brukes noen steder som riedempende. Snakk med legen din om du bruker bricanyl. Kan byttes ut med annen type fram til du har født. Det er farligere for barnet ditt om du ikke bruker medisinene dine. Da vil du ta opp mindre oksygen og babyen vil ta opp enda mindre. Det er ikke bra!! Jeg bruker ikke bricanyl selv, men må gå på tabletter som i utgangspunktet ikke er godt nok testet ut på gravide. Hvis jeg ikke tar disse vil jeg bli ganske dårlig og babyen kan bli utsatt for oksygenmangel. Når man har en slik sykdom må alltid fordeler og bakdeler veies opp mot hverandre.

Lykke til videre med graviditeten.

okei.. takk for svar, må væl hør me jm da.

Tar sjelden Bricanyl, for det er noe jeg bare tar før jeg skal på trening osv, for å utvide lungene for å få bedre oksygen inntak. Men så har jeg en annen en som er forebyggede som jeg buker hver dag nå, som heter Symbricort (Bricanyl er Blå, og Symbricort er rød).

Jeg får spørre jm på onsdag. :)

Annonse

Hei. Jeg har også astma og brukte Bricanyl før jeg ble gravid. Har ikke brukt noe medisiner under svangerskapet, fordi legen anbefalte det ikke, hvis jeg klarte meg uten. Selvfølgelig gjorde jeg det, slik at det ikke blir noe men babyen. Men jeg har så mye kynnere. Så når jeg var på sykehuset på registrering i uke 34 fikk jeg en sprøyte med Bricanyl. Fordi de syntes at det var for mye av kynnerne. De ga meg sprøyten og la meg på ny registrering for å se om de kom bort eller kom sjeldnere, og det gjorde de. Så de bruker vel dette for å hemme riene ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...