Gå til innhold

3 mnd kontrollen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå er det ikke lenge til jeg skal på 3 mnd kontroll med min datter og jeg har ikke helt klart å bestemme meg for hva jeg skal gjøre ang vaksinering.

Jeg har lest mye av det dere har skrevet her inne samt sjekket en del av linkene. Jeg var fra før ganske skeptisk til vaksinering siden min mor har opplevd senskader ,og pga det heller ikke vaksinerte meg med MMR eller BCG(de andre har jeg). Disse vasinene her jeg allerede bestemt meg for at barnet mitt ikke skal få.

Men disse andre vaksinene klarer jeg liksom ikke bli sikker på hva jeg skal gjøre med.. Er så redd for at det blir feil uansett hvilket valg jeg tar! Har på den ene siden ei venninne som opplevde å få sitt 3mnd gamle barn ødelagt(og da overdriver jeg ikke) av hjernehinnebetendelse, og på den andre siden et vennepar som opplevde å nesten miste sitt barn i akutt allergisk reaksjon til 3mnd vaksinen.

Jeg tok dette opp med HS på 6ukers kontrollen..men det er vel ingen overraskelse at hun var utelukkende positiv til alle vaksiner og ville ikke gå inn på noen diskusjon om temaet. Jeg skal nå på barseltreff til uka og ønsker å spørre de andre mødrene hva de skal gjøre..man HS er jo der hun også, og det kan tenkes ingen av de har tenkt noe over det, så da blir jeg vel den heksa?

Blir jo mye 'hvis atte og om atte' frem og tilbake... men føler på det uansett hva jeg velger. Hadde vært fint med noen meninger..konstruktive sådann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

......ja ikke lett....uansett går det jo an å vente til hun blir litt eldre siden du tviler......

det tilhører skjeldenheten at unger får hjernehinnebet....og får de det er det ennå skjeldnere det er en variant det i det hele tatt vaksineres for......

det eneste det egentlig er noen videre sjanse for å få er kikhoste....og den vaksinen er jo berømt for å ikke virke.....

men...det eneste konstruktive rådet jeg kan gi deg er å avvente dersom du er i tvil.....og bruke tida på å lese deg opp på temaet.......

lykke til....mitt bidrag ble litt tynt....men du vet jo tydeligvis endel alt....

Skrevet

Jeg ville sjekket endel av de linkene det refereres til i trådene under her og selvfølgelig kjøpt boka til R.E. Hanssen, den burde vært obligatorisk lesning for alle foreldre. Det står uhorvelig mye kunnskap om vaksiner i innlegg som ligger her fra før av. Bruk litt tid på det - før du tar valget ditt.

Og vær forberedt på at de fleste foreldre du møter på barsel aldri har tenkt tanken engang på at de burde ha reflektert litt over vaksiner. Tror jeg snakker for mange her.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...